Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
9 results
Search Results
Item Маркетинговий аналіз ринку транспортних послуг(Сумський державний університет, 2023) Холод, А.У сучасних умовах воєнного стану визначається стратегічна важливість прискореного розвитку виробничої інфраструктури, зокрема транспортної системи, яка відіграє ключову роль у надійному перевезенні матеріальних ресурсів. Забезпечення високої якості транспортних послуг стає критичним фактором у конкурентній боротьбі, сприяючи підвищенню ефективності виробництва та зростанню доходів підприємств. Вирішення транспортних проблем та керованість процесами в транспортній сфері набувають суттєвої важливості для підвищення загальної ефективності функціонування економіки країни, враховуючи, що розвиток транспортного комплексу напряму впливає на рівень економічного розвитку. Метою статті є проведення маркетингового аналізу транспортних послуг України, визначення ключових факторів та тенденцій цього сегменту, а також в пошуку перспективних напрямків для подальшого розвитку. Результати аналізу світових статистичних даних підтверджують актуальність досліджуваної теми. Україна, незважаючи на невелике скорочення обсягів перевезень, займає 26 місце у світі за обсягом пасажирських перевезень. Автором виявлена загальна динаміка українського сектору автомобільних пасажирських перевезень та його позиція в глобальному контексті, що вимагає уваги до вдосконалення стратегічних рішень та політики ціноутворення в цій сфері, щоб забезпечити стійкий розвиток в умовах активної конкуренції. Аналіз наукового доробку в галузі ринку транспортних послуг підтверджує високий рівень зацікавленості наукової спільноти у вивченні цієї проблематики, виявляючи понад 700 публікацій. Стабільне зростання кількості публікацій свідчить про глобальний розподіл зацікавленості в різних країнах, а візуалізаційна карта кластерів ключових слів вказує на основні тематичні напрямки досліджень, спрямовані на маркетинговий аналіз, поведінку споживача, портрет клієнта, сервіс та маркетингові інструменти. Проведений автором маркетинговий аналіз підтверджує, що цільова аудиторія компанії Sharry високо цінує надійні, комфортні та доступні засоби подорожувати, реагуючи позитивно на широкий спектр маршрутів та інновації, які постійно впроваджує компанія. За результатами маркетингового аналізу, автором було визначено шляхи удосконалення маркетингової діяльності сервісу Sharry.eu.Item Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia(Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.Item Innovative Approaches to the Assessment of Banking Competition in Ukraine in Terms of Digital Transformation(Sumy State University, 2021) Karcheva, G.; Shvets, N.; Dalgic, K.; Dalevska, N.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо аналізу впливу рівня конкуренції на рівень ефективності банківської системи. Основною метою дослідження є комплексна оцінка поточного рівня конкуренції на банківському ринку України та розробка модифікованої моделі Панзара-Росса, яка враховує особливості банківської діяльності в Україні. Систематизація наукових напрацювань та підходів щодо досліджуваного питання засвідчила про те, що вітчизняні автори, переважно, використовують лише один із методів оцінки рівня конкуренції. Встановлено, що низка наукових робіт, присвячених оцінюванню рівня конкуренції на банківському ринку України, ґрунтується на даних за докризовий період, які не є актуальними для сучасного стану банківської системи. Так, на разі кількість банків в Україні скоротилась майже вдвічі, а розвиток фінансових інновацій суттєво змінив діяльність банків. Таким чином, актуальність розв'язання наукової проблеми полягає у своєчасному виявленні та усуненні поточної проблеми у банківській системі на основі комплексного оцінювання рівня банківської конкуренції. Окрім цього, автори відмітили, що значення даного питання зросло після суттєвого скорочення кількості банківських установ в Україні в останні роки, а також у результаті зміни структури банківської системи України під впливом фінансових інновацій. Для досягнення поставленої мети, дослідження здійснено в наступній логічній послідовності: 1) розглянуто наявний науковий доробок щодо означеної тематики; 2) визначено та охарактеризовано наявні методи оцінювання конкуренції на банківському ринку; 3) описано запропоновану модифікацію методів, яків враховують особливості діяльності банків в Україні; 4) висвітлено результати емпіричних досліджень за обраними й модифікованими методами дослідження рівня банківської конкуренції; 5) сформовано пропозиції щодо покращення банківської конкуренції в Україні. Періодом дослідження обрано 2019 рік. Об’єктом дослідження є банківська система України. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для банківського сектору України характерною є монополістична конкуренція, концентрація якої зростає на ринку державних банків. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що скорочення кількості банків та вплив цифрової трансформації сприяли зростанню ринкової влади низки банків України. За результатами дослідження запропоновано низку інноваційних підходів, які можуть бути використані для оцінювання рівня банківської конкуренції в Україні. Отримані результати можуть бути корисними для власників банків при формуванні стратегії розвитку необанків, на які існує високий попит у банківській системі в Україні.Item Competitiveness of Ukrainian Companies in Foreign Markets: New Challenges and Opportunities(Sumy State University, 2019) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Stauvermann, P.J.; Peleshchenko, R.O.У статті на основі аналізу актуальних проблем зовнішньоекономічної діяльності визначено ключові завдання українських компаній при роботі на зовнішніх ринках. Технології виходу українських компаній (особливо невеликих) на зовнішні ринки є досить витратними і організаційно складним. Навіть одного разу вибудувана успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності потребує постійних покращень, коректив і налаштувань відповідно до змін зовнішнього бізнес-середовища. Пріоритетними сферами, інновації й удосконалення в яких сприятимуть покращенню конкурентних позицій українських компаній на зовнішніх ринках, визначено: професійну (компетентності, знання, досвід), логістичну (базис поставки у зовнішньоторговельних контрактах), страхову (валютні ризики), фінансову (валютні дерегуляції), інституційну (залучення зовнішніх інвестицій), митну (електронне декларування), технологічну. У дослідженні доведено, що у конкурентних умовах комерційно успішна стратегія зовнішньоекономічної діяльності українських компаній може бути забезпечена за рахунок: активізації трансферу технологій; нарощування обсягів торгівлі високотехнологічними товарами і експорту товарів (послуг) із високою доданою вартістю; використання преференцій угод про зону вільної торгівлі; нарощування експорту органічної продукції землеробства; посилення процедур захисту інтелектуальної власності. Вказані компоненти характеризуються суттєвим потенціалом зростання конкурентоспроможності національних компаній на зовнішніх ринках. Ураховуючи ресурсні можливості українських компаній і зовнішні виклики (економічні, геополітичні, технологічні, інвестиційні), стратегічним завданням є поступова, але незворотна переорієнтація торговельних потоків із ринків країн-СНД на європейський та азійський ринки.Item Економіко-інституційний аналіз наслідків дезінтеграційних процесів у Європейському Союзі(Сумський державний університет, 2016) Сабадаш, Віктор Володимирович; Сабадаш, Виктор Владимирович; Sabadash, Viktor Volodymyrovych; Гаврилова, В.В.Ефективне функціонування економічних і торговельних об’єднань (союзів) піддається останнім часом серйозним випробовуванням на стійкість під впливом економічних криз і нових безпекових викликів, серед яких найбільш небезпечними є військові конфлікти, неконтрольована міграція, терористичні й екологічні загрози, економічні й соціальні конфлікти. Негативні ефекти зазначених чинників трансформуються, в першу чергу, в дезінтеграційні тенденції всередині торговельно-економічних об’єднань, прикладом чого є вихід Великої Британії (відомий як «Brexit») з Європейського Союзу. У матеріалі викладено результати проведеного економіко- інституційного аналізу наслідків – економічних, інвестиційних, фінансових, політичних і соціальних – для економіки Великої Британії і країн Європейського Союзу. Визначено першочергові завдання організаційно-економічного й правового характеру з реалізації необхідних процедур виходу Великої Британії зі складу Європейського Союзу, як спільного ринку.Item Ринок екологічних інновацій та проблеми його розвитку(Сумський державний університет, 2013) Сотник, Ірина Миколаївна; Сотник, Ирина Николаевна; Sotnyk, Iryna Mykolaivna; Чумакова, М.М.Сучасні екологічні обмеження актуалізують питання впровадження екологічних інновацій у рамках як національних економік, так і для окремих суб’єктів господарювання. У статті досліджуються теоретичні і практичні аспекти розвитку ринку екологічних інновацій в Україні з урахуванням досвіду розвинених держав світу. Визначено сутність поняття «ринок екологічних інновацій». Проаналізовано специфіку такого ринку, його відмінні риси. Визначено суб’єктів, об’єкти, структуру ринку. Досліджено динаміку, структуру та основні напрями сучасного розвитку ринку екологічних інновацій у розвинених країнах, шляхи державного стимулювання його розбудови. Визначено проблеми розвитку вітчизняної інноваційної екологічно спрямованої діяльності, а саме: низький рівень наукової та інноваційної активності, зменшення обсягів витрат підприємств та держави на наукові та науково-технічні роботи, низький рівень наукоємності промислового виробництва, брак коштів у вітчизняних суб’єктів господарювання, відсутність дієвої державної системи стимулювання інноваційної діяльності тощо. На підставі проаналізованих проблем запропоновано шляхи їх вирішення в Україні з урахуванням досвіду розвинених країн світу.Item Тенденции развития рынка виноградного вина(Сумский государственный университет, 2012) Бревнов, А.А.; Яблонская, Н.В.Анализ рынка виноградного вина в Украине показал, что тенденции потребления вина в нашей стране противоположны общемировым. Так, Великобритания, Китай, Япония примерно на треть увеличили потребление виноградного вина. Украина, наоборот, с 80-х годов ХХ ст. сократила потребление этого напитка примерно в 4 раза. Потребление вина в Украине ниже, чем в европейских странах в 6 9 раз. Проблемами, повлиявшими на снижение эффективности производства и потребления вина, являются дефицит сырьевых ресурсов, негативные последствия приватизации, недостатки организации объединения производства в общей структуре. Для повышения устойчивости развития и конкурентоспособности деятельности винодельческих предприятий предложены меры по снижению дефицита сырья и организация производства и продажи вина в интеграционной структуре, включающей производителей винограда, вина, транспортников, торговцев и тарные предприятия. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/29869Item Управління маркетинговими ризиками продавця(ТОВ «ВТД «Університетська книга», 2011) Бець, Мар’яна Тиберівна; Бець, Марьяна Тиберовна; Betz, Mariana Tyberivna; Кучер, Леся Ігорівна; Кучер, Леся Игоревна; Kucher, Lesia IgorivnaАвторами визначено трактування природи ризику, охарактеризовано передумови появи ризиків, виділено етапи ідентифікації ризику маркетингового дослідження та компоненти процесу управління ризиками та розроблено систему управління ризиками товарної політики за критерієм якості обслуговування споживачів та схему аналізу шансів – ризиків підприємства в процесі формування елементів товарної політики. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/24125Item Анализ рыночных возможностей инновационного развития предприятия в условиях нечеткой оценки факторов внешней и внутренней среды(Издательство СумГУ, 2010) Ильяшенко, Сергей Николаевич; Шипулина, Юлия Сергеевна; Ілляшенко, Сергій Миколайович; Illiashenko, Serhii Mykolaiovych; Shypulina, Yuliia Serhiivna; Шипуліна, Юлія СергіївнаИзложены основные положения авторского теоретико-методического подхода к анализу и выбору вариантов инновационного развития рыночных возможностей промышленных предприятий. Подход основан на использовании элементов нечеткой логики и правил логического вывода в условиях неполной определенности, что позволяет использовать его в нестабильных экономических условиях с нечеткой оценкой влияния факторов внешней и внутренней среды. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/851