Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
8 results
Search Results
Item Аналіз управлінських та облікових інформаційних систем підприємств(Сумський державний університет, 2022) Онищенко, В.Є.; Медяник, В.В.Проведено порівняльний аналіз інформаційних систем бухгалтерського обліку і управлінських інформаційних систем підприємств. Розглянуто їх сутність, компоненти та структуру, встановлено діапазон кожної системи. Вирізнено функції (отримання та зберігання даних, перетворення даних на корисну інформацію, встановлення контролю) і підсистеми інформаційних систем (фінансовий і управлінський облік в складі облікової системи та маркетинг, фінанси, людські ресурси і виробництво в складі управлінської системи). Виявлені інструменти, що вливають на інформаційні системи при їх впровадженні на підприємстві (поведінковий аналіз, кількісні методи, технологія управління якістю, реінжиніринг). Наведено способи підвищення результативності та ефективності діяльності підприємства при використанні інформаційних систем. Систематизовано спільні риси та відмінності між управлінськими та обліковими інформаційними системами. Досліджено види взаємозв’язку між ними та доказано існування двох підходів: загального, коли управлінська інформаційна система включає в себе все підприємство та облікову інформаційну систему, та часткового, за яким управлінська система підпорядковується обліковій інформаційній системі.Item Assessment and influence of afamily physician on the health status of the population of amalgamated territorial communities(Sumy State University, 2020) Поцелуєв, Володимир Іванович; Поцелуев, Владимир Иванович; Potseluiev, Volodymyr IvanovychВступ. Первинна медична допомога є найважливішою ланкою системи охорони здоров’я. Сімейні лікарі, як представники даної ланки, виступають ключовими фігурами, на яких покладено ряд зобов’язань щодо профілактики, діагностики, лікування як дорослих так і дітей. Показником результативності їхньої роботи є рівень задоволення громадян якістю обслуговування. Для розуміння ефективності впровадження реформи автори оцінили діяльність сімейного лікаря та його вплив на стан здоров’я громадян, які проживають на підпорядкованій йому території. Метою дослідження є емпіричний аналіз критеріїв вибору, частоти та причин звернень населення до сімейного лікаря в об’єдниних територіальних громадах Сумської області. Матеріали та методи. В процесі дослідження використовувалися методи системного підходу, порівняльного аналізу. Форма дослідження – опитування. Розрахунки та обробка статистичної інформації проводилась за допомогою програми «ОСА». Результати дослідження та обговорення. В статті обговорюються стан первинної ланки медичної допомоги в результаті реформи системи охорони здоров’я. Соціологічне опитування щодо роботи сімейних лікарів в об’єднаних територіальних громадах стосувалося критеріїв вибору сімейного лікаря, частоти звернень за медичною допомогою, причин звернень, зокрема в профілактичних цілях. Аналіз показав, що відсоток підписання декларацій досить високий, але відслідковується певна формальність цього процесу так як значний відсоток громадян, які підписали декларацію не знають свого сімейного лікаря. Результатом є той показник, що за медичною допомогою громадяни звертаються частіше не в амбулаторії на території об’єднаної територіальної громади, а в профілактичних цілях майже не звертаються зовсім. Причинами не звернення з метою профілактики зі слів респондентів є відсутність потреби. Висновок. Високий відсоток жителів об’єднаних територіальних громад підписали декларації з сімейними лікарями. Проте аналізуючи дані опитування можемо говорити про досить формальне відношення до даної процедури, так значна частина мешканців звертаються за медичними послугами в інші медичні заклади. Це є наслідком недостатньої ефективності проведення реформи первинної ланки медичної допомоги та недостатня увага з боку органів місцевого самоврядування до забезпечення амбулаторій фахівцями відповідного рівня. Виникає необхідність проведення роз’яснювальної роботи щодо важливості профілактичних мір.Item Innovations in Human Resource Management: Impact of Social Media Use on Employees’ Performance(Sumy State University, 2020) Alkhateeb, M.; Abdalla, R.Розвиток соціальних мереж обумовив зміни у всіх аспектах ведення бізнес діяльності, зокрема, в управлінні людськими ресурсами. У статті зазначено, що компанії все частіше застосовують соціальні мережі як інструментарій для спрощення обміну інформацією між працівниками, удосконалюючи інноваційний процес та підвищуючи рівень продуктивності праці співробітників. Застосування нових інформаційних технологій, таких як соціальні мережі, дозволяють компаніям ефективно використовувати наявні можливості та мотивувати працівників використовувати соціальні мережі з метою рутинизації бізнес-знань та розвитку інноваційних компетенції. Метою статті є визначення впливу соціальних мереж на рівень продуктивності праці співробітників. В основі даної роботи лежить оцінювання ефектів від користування соціальними мережами співробітниками в особисних та професійних цілях у робочий час. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів закритого анкетування співробітників трьох компаній регіону Тулкарм. Аналіз панельних даних здійснено з використанням програмного забезпечення SPSS та IBM SPSS Amos 24. Результати дослідження свідчать, що вплив користування соціальними мережами у професійних цілях на рівень продуктивності праці співробітників зажелить від рівня їх задоволеності роботою. При цьому використання соціальних мереж в особистих цілях не впливає на ефективність виконання трудових обов’язків. Отримані результати дослідження мають теоретичне та практичне значення. Зокрема, дослідження соціальних мереж з точки зору професійного та особистого використання підвищує цінність наявного наукового доробку, особливо, в контексті Палестини. У свою чергу, результати дослідження можуть бути використані менеджерами компаній з метою мотивації співробітників використовувати соціальні мережі у професійних цілях, а використання соціальних мереж в особистих цілях повинно підлягати моніторингу та контролю.Item Прямоефірне та інтерактивне мовлення: жанрові особливості(Сумський державний університет, 2019) Ятчук, О.Мета розвідки – формування концепції жанрових особливостей інтерактивного та прямоефірного мовлення на телебаченні. Ці технології активно використовуються не лише для телекомунікації, а також в інтернет-комунікації, різноманітних трансляціях, тому є актуальними для вивчення та дослідження. У ході роботи нам вдалося виокремити різницю між прямоефірним та інтерактивним мовленням, простежити використання різних жанрів у цих видах програм та виокремити їх особливі риси. Не зважаючи на те, що інтерактивний контент у прямому ефірі має певні обмеження (мовна комунікація, імпровізаційний сценарій), цей вид комунікації є привабливим та лонгітюдним і поширений у різних жанрах телебачення, включаючи новини, бесіди, різноманітні розважальні шоу. Серед інших форм мовлення цей вид має певні переваги в економічному, драматургійному, ідеологічному та комунікаційному аспектах.Item Social Media and Intangible Cultural Heritage for Digital Marketing Communication: Case of Marrakech Crafts(Sumy State University, 2020) Hammou, I.; Aboudou, S.; Makloul, Y.У статті проаналізовано культурну спадщину Марокко та визначено про зростання її популярності на світовому ринку, зокрема, за рахунок крафтового виробництва. Авторами наголошено, що роль нематеріальної культурної спадщини у Марракеш неухильно зростає. Результати аналізу наукової літератури засвідчили, що більшість маркетингових досліджень не враховують взаємозв’язок між цифровими комунікаціями через соціальні мережі та просуванням нематеріальної культурної спадщини країни, що, у свою чергу, породжує інформаційну асиметрію та обмеженість. У статті доведено, що сучасний розвиток технологій та суспільства обумовлює необхідність застосування інструментів цифрового маркетингу при формуванні стратегії промоції культурної спадщини країни. Авторами проаналізовано та систематизовано підходи до визначення сутності поняття нематеріальної культурної спадщини Марокко. У статті висунуто та емпірично підтверджено гіпотезу про наявність статистично значущого взаємозв’язку між нематеріальною культурною спадщиною та цифровими комунікаціями, а саме використанням соціальних мереж. Методологію дослідження засновано на міждисциплінарному аналізі наукової літератури та використанні статистичного аналізу. Авторами проаналізовано ефективність просування нематеріальної культурної спадщини через соціальні мережі, а також ефективність промоції крафтового виробництва Марракеш в соціальних мережах. Вихідні панельні дані для дослідження згенеровано на основі результатів опитування 14 працівників міністерств та департаментів, що відповідають за розвиток туризму, крафтового виробництва та збереження культурної спадщини в Марокко. При цьому отримані результати свідчать про наявність статистично значущого взаємозв’язку між застосуванням комунікацій у соціальних мережах та ефективністю просування нематеріальної культурної спадщини Марокко, зокрема, Марракешу, на основі популяризації та підвищенні якості продуктів крафтового виробництва. Авторами запропоновано посилити промоцію крафтового виробництва, як складової культурної спадщини Марокко через соціальні мережі.Item Preservation of the Suggestive Potential in Advertising Discourse: Translation Aspect(Sumy State University, 2019) Куліш, Владислава Сергіївна; Кулиш, Владислава Сергеевна; Kulish, Vladyslava Serhiivna; Zavhorodnia, O.M.У статті проаналізовано сугестивний потенціал в англомовному рекламному дискурсі. Рекламний дискурс розглядається як результат процесу взаємодії комунікантів у соціокультурному контексті. Він є складним комунікативним явищем, що включає інформацію про комунікантів, знання процесів творення і сприйняття текстів, соціальний контекст. В свою чергу, реклама є одним із найвпливовіших засобів масової інформації, який не тільки виконує свою економічну функцію, а також розвивається як елемент масової культури. Увага фокусується на лексичних елементах, що актуалізують сугестію в рекламних текстах. Під психологічною сугестією розуміємо різні форми емоційно- забарвленого вербального і невербального впливу на людину з метою створення в неї певного стану (у тому числі спонукання до певних дій). Вербалізація сугестивного ефекту відбувається за рахунок лінгвальних та екстралінгвальних засобів. Лінгвальні компоненти сугестивного потенціалу представлені взаємодією мовних одиниць, а екстралінгвальні – кінемами писемної мови (зображувальні елементи, шрифт, спосіб розміщення знаків на площині сторінки). Переклад рекламного тексту є процесом інтерпретації основних елементів навіювання, що характеризується необхідністю врахування не тільки специфіки обох мов, але і сугестивного ефекту, який цей текст повинен передати споживачеві. З точки зору перекладацького аспекту, валідним є аналіз лексикосемантичних трансформацій для збереження ефекту навіювання. Було відокремлено такі методи перекладу рекламних текстів, які допомагають зберегти сугестивний потенціал: прямий переклад, відсутність перекладу, адаптація, ревізія. Лексикосемантичні перетворення в перекладі дозволяють адаптувати будь-який текст до мови перекладу і досягти максимального ефекту відтворення оригінального повідомлення та збереження його сугестивного потенціалу. Вивчення рекламних текстів має враховувати динаміку рекламних повідомлень з плином часу.Item Класифікація основних форм та видів маркетингових інтернет-комунікацій(Cумський державний університет, 2016) Мельник, Юлія Миколаївна; Мельник, Юлия Николаевна; Melnyk, Yuliia Mykolaivna; Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Ильяшенко, Наталия Сергеевна; Illiashenko, Nataliia Serhiivna; Рязанцева, Ю.М.У статті проаналізовано різні підходи до класифікації маркетингових інтернет-комунікацій, визначено їх місце в системі комунікацій підприємства. Автори запропонували найбільш узагальнену структуру маркетингових інтернет-комунікацій, а також доповнено її такими формами, як комунікаційні інтернет-технологій і засоби інтернет-комунікацій, також подані ґрунтовні визначення та різновиди запропонованих категорій.Item Аналіз ефективності промо-акцій(ТОВ «ВТД «Університетська книга», 2011) Божкова, Вікторія Вікторівна; Божкова, Виктория Викторовна; Bozhkova, Viktoriia Viktorivna; Олійник, Інна Володимирівна; Олейник, Инна Владимировна; Oliinyk, Inna VolodymyrivnaСтаття присвячена дослідженню класифікації промо-акцій та визначенню ефективності окремих заходів стимулювання збуту (що в переважній більшості рекламних компаній зробити практично неможливо). При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/12163