Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
7 results
Search Results
Item Thyroiditis as a complication of COVID-19(Sumy State University, 2023) Дужий, Ігор Дмитрович; Duzhyi, Ihor Dmytrovych; Мелеховець, Оксана Костянтинівна; Melekhovets, Oksana Kostiantynivna; Клочко, Анжела ДмитрівнаВступ. Епідеміологічна ситуація в усьому світі з року в рік не кращає. Більше того, спостерігається тенденція до її погіршення. Достатньо прослідкувати ситуацію з вірусною інфекцією: 100 років тому «іспанка» забрала 40 млн життів у світовому масштабі, у 2002–2004рр – SARS-COV призвів до летальності 10,9% захворівших, через 10 років MERS-COV–34,3%, Уханська пандемія (COVID-19) супроводжувалася летальністю 6,5%, а у осіб 70 рр – 8%, після 80 рр – понад15%. Летальність, зрозуміло, притаманна багатьом ускладненням оскільки віруси, зокрема й коронавіруси, мають тропність до ендотелію судин і епітелію різних органів, отже ускладнення можуть вражати різні органи й системи. Особливості їх перебігу і діагностики обґрунтовують актуальність проблеми. Мета роботи. Поділитися особливостями клінічного перебігу і діагностики рідкісних ускладнень COVID-19, передусімз боку щитоподібної залози. Матеріали і методи. Ми спостерігали 2 хворих, у яких окрім загальноклінічних обстежень було застосовано УЗД і визначення гормональної функції щитоподібної залози. Результати та обговорення. У двох хворих (жіночої і чоловічої статі) окрім загальноклінічних і респіраторних синдромів превалювали порушення з боку шлунково-кишковоготракту, а саме, повна втрата апетиту та втрата маси тіла понад 10 кг. Після повного обстеження констатовано аутоімунний тиреоідит.Item The impact of the COVID-19 pandemic on mental health of medical students: gender aspects(Sumy State University, 2022) Іншина, Наталія Миколаївна; Иншина, Наталия Николаевна; Inshyna, Nataliia Mykolaivna; Чорна, Інна Валентинівна; Черная, Инна Валентиновна; Chorna, Inna Valentynivna; Гребеник, Людмила Іванівна; Гребеник, Людмила Ивановна; Hrebenyk, Liudmyla Ivanivna; Прімова, Людмила Олександрівна; Примова, Людмила Александровна; Primova, Liudmyla OleksandrivnaВступ. Пандемія COVID-19 і викликане нею зниження соціальної комунікації негативно вплинули на психічне здоров’я багатьох людей, особливо молоді. Це дослідження мало на меті вивчити психічне здоров’я студентів-медиків СумДУ під час пандемії Covid-19. Це дослідження проводилося з вересня 2020 року по травень 2021 року. Матеріали та методи. У дослідженні взяли участь студенти 2 курсу ННДІ СумДУ – 100 студенток і 100 студентів. Середній вік студентів 18–22 роки. Психічне здоров'я студентів-медиків було досліджено за допомогою опитувальника загального здоров'я Голдберга (GHQ-28). Були досліджені загальні показники психічного здоров’я, психосоматичних симптомів, тривоги, безсоння, соціальної дисфункції та депресії. Експериментальні дані аналізували за допомогою статистичного програмного забезпечення PAST v4.05. Дослідження було проведено відповідно до Гельсінської декларації WMA «Етичні принципи медичних досліджень із залученням людей» після отримання згоди від усіх учасників. Результати і обговорення. Встановлено, що пандемія COVID-19 спричинила розлад психічного здоров’я у 63,5% студентів-медиків. Не було істотної різниці в загальному балі GHQ (> 8) між чоловіками та жінками. Соціальна дисфункція виявилася найпоширенішим розладом психічного здоров'я у студентів-медиків. Соматичні симптоми, тривога, соціальна дисфункція та депресія спостерігалися у 37,5 %, 49 %, 64 % та 14 % студентів медичного факультету відповідно. Поширеність соціальної дисфункції та депресії була вищою серед чоловіків, ніж жінок. Висновок. Встановлено, що під час пандемії COVID-19 у чоловіків спостерігалися більш значні порушення психічного здоров’я, ніж у жінок.Item International Inequity Patterns in Youth and Young Adults Related to COVID-19: Advancing Sustainable Development Goals on Well-Being, Education, and Employment(Sumy State University, 2022) MacNei, P.; Khare, A.; Jugdev, K.COVID-19 has threatened physical and mental health and reduced overall wellbeing. Wellbeing has declined significantly since the pandemic, particularly within younger sub-populations aged 15-29. Past disasters and current crises indicate that decreased wellbeing can have serious long-term health, social, and financial effects for the individual and society. This is particularly concerning for younger people whose lives and livelihoods are developing. Research indicates that supports put in place at younger ages typically lead to multiple gains in growth and development. Our objective was to use a scoping review spanning 2020-2021 to map the patterns of international inequity on young people in terms of education, employment, and mental health. As educators, we note the special capacity within the United Nations sustainable development goals to address these challenges. With its inherent focus on wellbeing, the sustainable development goals framework can be used to guide the strategic processes to address wellbeing, especially in these vulnerable subpopulations. The review enabled us to identify preliminary steps for strategy development related to policy and for educators to consider in supporting youth and young adults. Many universities have established processes for advancing sustainable development goals. Educators’ expertise and capacity to effect change can be harnessed to improve mental health and wellbeing locally while contributing to longer-term sustainable development within society. The authors stated that wellbeing is a beacon for the future. Monitoring wellbeing and taking steps to address its decline, especially in the young, must be a priority as they are the future leaders of society. Youth and young adults will also bear the brunt of the economic and social burden due to the pandemic. By investing in the wellbeing of today’s youth and young adults there are opportunities to «pay it forward» so that better outcomes may be realized in the future.Item COVID-19 Vaccination Campaign: A Bibliometric Analysis(Sumy State University, 2022) Каща, Марія Олексіївна; Каща, Мария Алексеевна; Kashcha, Mariia Oleksiivna; Kwilinski, A.; Petrenko, K.This study provides the bibliometric analysis of publications addressing the COVID-19 pandemic and preventive measures to overcome it. This study aims to analyze, systematize, and build clusters of world schools of thought that changed their research directions in connection with the COVID-19 pandemic. The relevance of solving the scientific problem is urgent to quickly restore the economy, education, tourism, and other spheres of society affected by the pandemic. The authors emphasized that vaccination is one of the effective ways to reduce COVID-19 morbidity. Therefore, the study sample was generated with articles indexed by keywords “COVID-19” and «vaccination» in the Web of Science and Scopus databases. The study period covers 2020-2021. To operate with the most relevant publications, the study sample was limited by the English publication language and subject areas, excluding the publications in the categories of medicine and pharmacology. The case study involved the VOSviewer software, Web of Science, and Scopus database analysis tools in analyzing the scientific background on the issue of trust in the vaccination campaign. The visualization of findings was conducted using the VOSviewer software tools. The obtained results showed most of the work was published by the scholars of American, English, Chinese, German and Italian affiliations. The study identified at least 10 research directions on the investigated topic: the reasons for differentiating the intentions to be vaccinated; attitudes towards vaccinations depending on gender, age, and social status; forecasting different recovering scenarios; consequences of misinformation and fight against misinformation; effectiveness of social pressure on the population; the role of social networks; sufficiency of using personal protective equipment; the self-responsibility in creating collective immunity; the need medical staff visits; testing the effectiveness of the vaccine, etc. The findings of the bibliometric analysis could be useful for further empirical studies to find cause-and-effect relationships and mathematical modeling of the reasons for vaccination refusal and predicting different pandemic scenarios.Item The Relationship between Metaphorical Perceptions of Consumption and Mental WellBeing in the Period of COVID-19(Sumy State University, 2022) Zengin, H.У статті визначено сутність та трансформацію сприйняття суспільством концепції споживання під час пандемії COVID19. Для аналізу концепції споживання автором використано метафори, які є важливим маккретинговим комунікаційним інструментом при визначенні та інтерпретації дефініцій. Метою дослідження є визначення зв’язку між споживанням та психічним самопочуттям споживачів під час пандемії. Теоретичний внесок та актуальність даної статті полягає у намаганні інтерпретувати концепцію споживання у свідомості людей під час пандемії. Оригінальність дослідження полягає у спробі виявити взаємозвʼязки між інтерпретаціями феномену споживання та психічним самопочуттям населення. Для метафоричної інтерпретації використано теорію концептуальної метафори, розроблену Лакоффом і Джонсоном у 1999 році. Автором наголошено, що метафоричний підхід є одним з альтернативних, який заснований на суб’єктивному досвіді, що дозволяє ідентифікувати та осмислити конкретні, широковживані та абстрактні поняття, а також символи чи елементи, які є складнішими для розуміння та сприйняття. Для визначення рівня психічного самопочуття споживачів застосовано шкалу психічного самопочуття Уорвіка-Едінбурга (Warwick-Edinburgh Mental Well-being Scale, WEMWBS). Усі метафори (розроблені та оцінені відносно концепції споживання) згруповано в три концептуальні категорії: "задоволення, ненаситність та марнославство", "необхідність і потреба", а також "звикання та шкідливість". Отримані результати засвідчили, що середній рівень психічного самопочуття всіх учасників оцінюється на рівні 53,46. У статті автором визначено, що за концептуальними категоріями, найнижчий рівень психологічного самопочуття виявлено у категорії "звикання та шкідливість". Автором встановлено, що учасники, які інтерпретували поняття споживання як "негативне", мали низький рівень психічного самопочуття.Item Willingness to Use E-Commerce During Coronavirus Pandemic in Saudi Arabia(Sumy State University, 2021) Albliwi, S.; Alsolami, L.A.Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання поширення у світі електронної комерції завдяки наслідкам пандемії Covid-19. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів змін в розвитку електронної комерції Саудівської Аравії. Систематизація літературних джерел та підходів до розв'язання поставленої проблеми дозволила висунути гіпотезу, що пандемія COVID-19 стала каталізатором нової хвилі зростання темпів збільшення обсягів електронної торгівлі в Саудівській Аравії. Для перевірки висунутої гіпотези проведено анкетування 160 респондентів, які працюють у сфері приватної електронної комерції. До анкети включено питання щодо визначення демографічного профілю респондентів та розвитку електронної комерції. Оцінювання відповідей трьох блоків питань, щодо розвитку електронної комерції здійснювалося за пʼяти бальною шкалою Лейкарта. Більшість учасників анкетування є чоловіками – 66,2%. 56,2% учасників є віком від 30 до 40 років; 38,75% – мають 5-10 річний стаж роботи в приватному бізнесі, 40,6% – мають досвід роботи у компаніях з чисельністю понад 500 осіб, 43% – проживають у місті Ер-Ріяд. За результатами опрацювання відповідей першого блоку питань анкети щодо розвитку електронної комерції встановлено, що відсутність альтернатив має статистично не значущий вплив на наміри споживачів здійснювати купівлі на електронному ринку (середньозважене значення – 3.19 ± 0.75). Результати аналізу відповідей другого блоку питань свідчать про те, що доступність до засобів електронної комерції має позитивний вплив на готовність споживачів здійснювати онлайн-покупки (середньозважене значення – 3,43 ± 1,17). Аналіз відповідей третього блоку питань засвідчив, що дослідження головних причин збитків під час пандемії COVID-19 є статистично не значущими для електронної комерції (середньозважене значення – 3,29 ± 0,90). До того, більшість учасників анкетування (56,2%) зазначили, що їх компанії були не готовими до чергової хвилі карантинних обмежень. Результати дослідження мають практичне значення та можуть бути основою для подальшого аналізу впливу COVID-19 на різні сегменти електронного ринку. Отримані результати можуть бути використані для визначення рівня сприйняття населенням особливостей електронної комерції та бажання здійснювати купівлі в інтернетмагазинах.Item From Marketing to Crisis Management: How Key Messages Changed During Corona Pandemic in Saudi Food Industry(Sumy State University, 2021) Almutairi, F.A.У статті узагальнено аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо впливу пандемії COVID-19 на маркетингову діяльність підприємств харчової промисловості. Основною метою дослідження є аналіз впливу COVID-19 на ефективність стратегій розсилки повідомлень через соціальні мережі на прикладі підприємств харчової промисловості Саудівської Аравії. Систематизація наукових напрацювань із означеної тематики засвідчила, що пандемії та епідемії суттєво впливають на бізнес-процеси підприємств, зокрема, їх маркетингову діяльність. Теоретичним підґрунтям даної роботи є низка досліджень, присвячених оцінюванні ефективності процесу адаптації бізнес-цілей компаній з метою зменшення впливу негативних наслідків COVID-19. Автором зазначено, що викликані COVID-19 зміни споживчої поведінки обумовлюють необхідність оновлення маркетингових стратегій компаній з урахуванням прогнозування коротко- та довгострокових змін на ринку. Емпіричний аналіз засновано на результатах онлайн-опитування трьох найбільших компаній на ринку харчової промисловості Саудівської Аравії: Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation. Дослідження проведено з використанням кількісних методів. Для досягнення поставленої мети автором: 1) визначено особливості комунікації компаній зі споживачами до та під час пандемії COVID-19 на прикладі мереж швидкого харчування Shawarmer SA, Maestro Pizza та Hungerstation; 2) виявлено зміни стратегій розсилки повідомлень у соціальних мережах. За результатами аналізу сторінок компаній у соціальній мережі Twitter встановлено, що пандемія COVID-19 суттєво змінила спосіб взаємодії компаній зі споживачами. Автором систематизовано відповідні стратегії взаємодії зі споживачами. У дослідженні емпірично підтверджено та теоретично доведено, що розсилка повідомлень у соціальних мережах є одним із дієвих інструментів комунікації зі споживачами під час пандемії. Отримані результати можуть бути корисними при розробленні клієнтоорієнтованих маркетингових стратегій.