Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
6 results
Search Results
Item Implementation of knowledge economy and innovation through business education(Academic Research and Publishing UG, 2023) Habenko, M.; Койбічук, Віталія Василівна; Koibichuk, Vitaliia Vasylivna; Krawczyk, D.; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Самойлікова, Анастасiя Вiкторiвна; Samoilikova, Anastasiia ViktorivnaThe article’s purpose is to analyse the issue of implementation of knowledge economy and innovation through business education based on cluster analysis. The role of knowledge economy, innovation transfer, entrepreneurship and business-education coopetition are grounded to achieve economic growth and sustainable development. Input data withing the distribution of the knowledge economy through business education include a data of 23 countries for the following indicators: new registered enterprises, labour force, employment in industry, proportion of population studying ‘Business, Administration and Law’, proportion of population studying ‘Services’ and proportion of population studying ‘Economics’. Using data normalization, Ward and Sturges methods and Statgraphics Centurion 19 soft five clusters were determined to show hidden dependencies and structure in countries sample in this research context. The first cluster includes 2 countries (Austria and the United Kingdom), the second – 11 countries (Belgium, Portugal, Denmark, Italy, Lithuania, Latvia, Poland, Ukraine, Croatia, Norway, and the Netherlands), the third – 5 countries (Bulgaria, Spain, France, Switzerland, and Finland), the fourth – 3 countries (Estonia, Germany and Sweden), and the fifth – 2 countries (the Czech Republic and Hungary). Due to building dendrogram of distribution on clusters and graph of agglomeration distance the quality of countries distribution into clusters was confirmed. Obtained results can be useful for further research and improving the state innovation, information and educational policy based on positive experience of neighbour countries within certain formed clusterItem Environment and female entrepreneurship in Southeast Asia: investigation of the environmental Kuznets curve hypothesis(Sumy State University, 2023) Chikh-Amnache, S.; Harnane, N.; Mekhzoumi, L.This paper examines the relationship between female entrepreneurship and environmental implications in ASEAN economies. While economic growth and affluence benefit society, they come at the cost of environmental degradation, particularly rising carbon dioxide levels and ecosystem concerns. Women entrepreneurs in Southeast Asia can potentially support their families and contribute to societal development by starting their own businesses. Their ventures provide fresh perspectives on societal challenges and enable active participation and contribution to creative endeavors, leading to economic and social empowerment with ripple effects on families and communities. To assess the environmental consequences of women’s entrepreneurial activities, the study applies the bias-corrected method of moments and tests the Environmental Kuznets Curve hypothesis across ten ASEAN nations from 1980 to 2021. Results show cross-sectional dependence in all variables and confirm a long-term relationship within the EKC model. The fixed-effects estimator with bias correction is deemed the most suitable model. Findings indicate that GDPpc leads to decreased emissions, while the square of GDPpc contributes to increased emissions; however, the cubic term of GDPpc leads to decreased CO2 emissions, supporting the “inverted N” curve distribution of emissions across ASEAN nations proposed by the EKC theory. Additionally, the study reveals that higher percentages of female entrepreneurs are associated with increased carbon dioxide emissions, potentially due to increased efforts to support and develop female entrepreneurs. Conversely, a reduction in the gender gap in marriage, divorce, remarriage, and domestic violence leads to a shift away from entrepreneurial activities among women, positively impacting the environment.Item The value of information provision of the activities of tourist enterprises in the conditions of modern challenges(Sumy State University, 2023) Roik, O.R.У статті висвітлено основи та практичний інструментарій застосування інформаційного забезпечення у туристич-ному бізнесі в умовах сучасних викликів. Метою дослідження виступає аналіз сучасного стану інформаційного забезпечення діяльності туристичних підприємств та виявлення перспективних ключових напрямків його розвитку, а також визначення основних напрямків інформаційного забезпечення управління реалізацією державної політики розвитку туризму в умовах післявоєнного відновлення. Проаналізовано сучасний стан підприємства в Україні в умовах воєнного стану. Виявлено клю-чові напрямки реалізації державної політики в сфері інформаційного забезпечення туристичної діяльності та інструменти державної підтримки діяльності підприємств в умовах сучасних викликів. Визначено роль і місце інформаційного технологій у менеджменті і маркетингу туристичних підприємств. Описані основні заходи щодо створення діючої системи викорис-тання різноманітних видів інформаційних технологій у туризмі. Проведено комплексний аналіз галузевої структури націо-нальної економіки за допомогою Індексу активності бізнесу. Досліджені вектори розвитку діяльності в Україні на сучас-ному етапі, у тому числі і підприємств на ринку туристичних послуг. Визначено проблеми, що виникають при здійсненні діяльності у туристичному бізнесі. Запропоновано заходи активізації діяльності підприємств сфери туризму в Україні, що дозволить істотно збільшити їх соціально-економічний вплив на економіку країни. Методологічною основою дослідження є загальнотеоретичні та специфічні методи, зокрема, метод логічного узагальнення (логіко-діалектичний), метод наукової абстракції, графоаналітичний метод. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними у практичній роботі туристичних підприємств, які прагнуть підвищити ефективність свого господарювання. Нині існує об’єктивна необхідність продовження наукових розробок у сфері інформаційного забезпечення туристичної галузі та створення нових наукових під-ходів та практичних моделей формування державної політики розвитку туризму.Item The Factors that Influence the Intention of Marketing and Technological Innovation in MSMEs(Sumy State University, 2022) Wulandari, R.; Koe, W.L.Інновації є основними джерлом змін у функціонуванні еконмічних систем. На початковому етапі, інновації були орієнтовані на технології розроблення нових продуктів. При цьому лише великі компанії могли дозволити собі їх розробку через складність та коштовність інноваційного процесу. Наразі, інновації та розробки доступні підприємствам усіх рівнів, включаючи мікро-, малі та середні підприємства (ММСП). Метою даного дослідження є аналіз впливу характеристик власника ММСП на наміри впроваджувати маркетингові та технологічніінновації через його ставлення та мотивацію. Для досягнення поставленої мети авторами проведено SEM-аналіз за допомогою програми SmartPLS. Об'єктом дослідження є ММСП Індонезії, різних видів секторів економіки. Емпіричне дослідження проведено на основі даних, сформованих для вибірки зі 128 респондентів, що відповідає теорії Хейра. Мінімальний поріг для опрацювання даних програмою SmartPLS становить 100. Результати дослідження показали, що ставлення та мотивація впливають на інноваційні наміри як безпосередньо, так і в якості проміжних змінних, які підвищують допитливість, оптимізм та готовність до ризику. Лідерство, соціальний статус, ставлення та мотивація впливають на маркетингові інноваційні наміри. Своєю чергою, обізнаність, фінансова стабільність, оптимізм, схильність до ризику, ставлення та мотивація безпосередньо впливають на технологічні інноваційні наміри. Результати дослідження мають практичне значення для уряду та громадських організацій та можуть бути дорожньою картою ММСП для підвищення ефективності їх інноваційної діяльності. Автори зазначили, що ставлення та мотивація власників ММСП до інноваційної діяльності сприяє їх заохоченню та підвищує наміри впроваджувати інновації. Інновації, що здійснюються ММСП у широкому масштабі, можуть покращити їх діяльність та сприяти подоланню економічного спаду. Новизною даного дослідження є аналіз ставлення та мотивації на наміри впроваджувати як маркетингові, так і технологічні інновації.Item The Impact of Entrepreneurship Financial Opportunities and Business Environment on the Country’s Innovation Development and National Wealth(Sumy State University, 2022) Nazarov, V.; Hajiyev, J.; Mammadova, S.; Ahadov, V.; Amanova, S.Пандемія COVID-19 негативно вплинула на економічне зростання та національне багатство країн світу. У 2020 році спад ВВП на душу населення становив -4,3% у світі та -5% в Азербайджані. Однак, у 2021 році ВВП на душу населення зросло на 4,8% у світі та 5,1% в Азербайджані, що свідчить про економічний потенціал Азербайджану. Автори зазначили, що Азербайджан займає лише 80-е місце зі 132 в рейтингу Глобального інноваційного індексу. Це свідчить про необхідність інтенсифікації інноваційного розвитку країни. У рейтингу легкості ведення бізнесу, Азербайджан посідає 34 місце зі 190. Згідно з результатами опитування підприємств, проведеного Світовим банком, 23.7% підприємств в Азербайджані вважають доступ до фінансування найбільшим барʼєром у веденні бізнесу, разом з тим, середньосвітовий показник становить 14,2%, а в Європі та Центральній Азії – 9,4%. Таким чином, дане дослідження має на меті довести гіпотезу про позитивний вплив фінансових можливостей підприємництва та бізнес-середовища на інноваційний розвиток країни та національне багатство. Дослідження здійснено в наступній логічній послідовності. На першому етапі було застосовано бібліометричний аналіз та аналітичний метод з використанням інструментів бази даних Scopus, VOSviewer та Google Trends. На другому етапі було сформовано вибірку з 20 країн, до якої увійшли топ-10 лідерів Рейтингу глобального індексу інновацій з високим рівнем доходу (як країни-орієнтири інноваційного розвитку, відповідно до яких Азербайджан повинен підвищувати свої позиції) і топ-10 лідерів з доходом вище середнього (схожих до Азербайджану). Джерелами статистичних даних є Світовий банк, Всесвітня організація інтелектуальної власності та Світовий економічний форум. Періодом дослідження обрано останні 10 доступних років. На третьому етапі дослідження було проведено кореляційний аналіз для виявлення взаємозв'язку між показниками фінансових можливостей підприємництва та бізнес-середовища (фінансування МСП, доступність венчурного капіталу, внутрішнє кредитування приватного сектору, легкість ведення бізнесу, легкість започаткування бізнесу, легкість отримання кредиту, легкість вирішення неплатоспроможності, захист міноритарних інвесторів, кількість нових товариств з обмеженою відповідальністю, щільність нового бізнесу) та показниками інноваційного розвитку країни (Глобальний інноваційний індекс) та національного багатства (загальне багатство на душу населення). Своєю чергою, на четвертому етапі за результатами регресійного моделювання визначено вплив фінансових можливостей підприємництва та бізнес-середовища на інноваційний розвиток країни та національне багатство. Отримані результати мають практичне значення та можуть бути корисними для науковців у подальших дослідженнях даної проблематики та для урядовців при удосконаленні економічної політики держави.Item Assessing Students’ Perspectives Towards Entrepreneurship in South Africa(Sumy State University, 2022) Msosa, S.K.The devastating truth for young people in the education sector, particularly at the tertiary level, is that they will have no job after finishing their degrees. It is still challenging to find work, making starting and running your own business an attractive and necessary alternative source of income. Thus, an avenue out of poverty exists in Africa’s critical need to be discovered and establishing a business may hold the key. This study sought to assess students’ perspectives on entrepreneurship in the South African higher education sector. Data was collected from 332 students using a probability sampling approach. Specifically, a simple random sampling technique was adopted to identify the respondents. A quantitative and descriptive study was undertaken using a Likert Scale questionnaire to ascertain students’ feelings towards entrepreneurship. Data were analyzed through the statistical package for social sciences (SPSS) version 24 using descriptive statistics. Tables, percentages and frequency distribution were used to present the findings of this study. The results reveal an overwhelming agreement among students that various factors, viz. personal attitude, perceived behavior control, self-efficacy, subjective norms, and entrepreneurial intention, are the significant determinants of entrepreneurship. Therefore, institutional managers should provide a supportive structure and atmosphere to foster the growth of entrepreneurial behaviour. This could boost individual confidence and the sense that completing tasks is simple, hence promoting perceived behaviour control. The findings of this study could assist higher education institution managers in developing initiatives that can create and entrench entrepreneurial skills and mindsets in students such that they are well prepared to face the unpredictable and ever-changing world. This study has contributed to the literature on entrepreneurship in the higher education and the developing world. Future research should focus on a qualitative research design to understand the challenges students encounter in establishing startups.