Періодичні видання СумДУ
Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69
Browse
281 results
Search Results
Item Російське вторгнення в Україну в дзеркалі італійської преси(Сумський державний університет, 2024) Сімашова, А.Із початком російського повномасштабного вторгнення в Україну у лютому 2022 року Італія, яка тривалий час мала тісні економічні, політичні, культурні зв’язки з росією, опинилась у ситуації деякого суспільного та політичного дисбалансу. Наявність різних, навіть протилежних між собою поглядів знайшло відображення в медійній площині: деякі з видань зайняли відверто проукраїнську позицію, інші – якщо не відверто проросійську, то відверто антинатовську, подаючи інформацію про причини, перебіг та можливі варіанти завершення війни відповідно до цих позицій. Актуальність і мета. Актуальність дослідження полягає в необхідності досліджень наративів італійської преси про російсько-українську війну. Метою статті є окреслити візію російсько-української війни в одному з провідних італійських видань «La Repubblica». Методологія дослідження передбачає проведення кількісного та якісного контентаналізу публікацій сайту та архіву випусків «La Repubblica» у період з 24.02.2022 р. до 1.05.2022 р. Метод систематизації дав змогу систематизувати результати, отримані під час автоматизованого дослідження, метод узагальнення – зробити змістовні висновки наукової розвідки. Результати. Якісний аналіз публікацій засвідчує, що інформаційні повідомлення, що стосуються України, на сайті «La Repubblica» з початку російського вторгнення виходять окремою щоденною публікацією «Війна росія-Україна, новини за [дата]». Загальна кількість згадувань у публікаціях за ключовим словом «війна Україна» за допомогою автоматичного пошуку становить 7 767 згадувань. Із цього масиву було виокремлено найбільш вживані сполучення й об’єднано їх у 8 тематичних блоків: «Зеленський», «біженці», «Маріуполь», «російські війська», «Буча». З’ясовано, що тільки невелика частка публікацій на шпальтах та на сайті «La Repubblica» містить терміни «нацисти», «неонацисти». Висновки. За результатами обробки даних встановлено, що італійська газета La Repubblica висвітлює інформацію про російсько-українську війну в межах війни за демократичні цінності, де Україна та її населення розглядається як жертва невмотивованої агресії російської федерації, українських політичних діячів зображають як нових символів гуманістичних цінностей. Помічено намагання не акцентувати на гострих питаннях щодо України чи питань внутрішньої української політики, що частково може бути визначено як «проукраїнська» пропаганда. Отримані результати є важливими для включення італійських ЗМІ у загальну картину висвітлення російсько-української війни в європейських ЗМІ.Item Innovations in analytics as a marketing tool, as an example of car insurance(Sumy State University, 2024) Smilianskyi, A.Стаття присвячена дослідженню сучасного стану та тенденцій розвитку інновацій в аналітиці, як інструмента маркетингу в контексті глобальної діджиталізації. Розвиток цифрових технологій дозволяє використовувати більше можливостей компаніям для ведення своєї діяльності, покращення своїх продуктів та пропозицій. Значну зацікавленість щодо інновацій в аналітиці виявлено високим науковим інтересом до даної тематики серед дослідників. Розглянуто сучасний стан ринку автострахування, вплив аналітичних інновацій в маркетингу на процеси функціонування ринку, продукти та пропозиції компаній. Виявлено основні напрямки діджиталізації галузі: впровадження та використання Big Data для зменшення ризиків та детального вивчення споживачів послуг, відслідковування фактичного використання клієнтами послуг страховика за допомогою IoT пристроїв та допомога штучного інтелекту для обробки даних та ідей щодо впровадження змін. Наведено детальну характеристику сутності кожного з цих інновацій та вказано на практичні використання іноземних та українських компаній частини з цих методів діджиталізації галузі. Розглянуто діяльність найкращих прикладів використання Big Data, IoT-технологій, роботи зі штучним інтелектом провідними страховиками світу та порівняно з поточним набором інноваційних, аналітичних засобів, що використовують українські компанії. Вивчено, що іноземні страховики використовують більше інноваційних заходів в аналітиці, ніж українські. Визначено сильні та слабкі сторони іншуртех-інновацій в аналітиці, у сфері автострахування. Враховуючи проведений аналіз надано практичні рекомендації щодо можливих способів розширення методів інновацій для застосування українськими страховими компаніями, визначено можливі варіанти співпраці з підприємствами іншої сфери задля більш детального аналізу ринку та вивчення запитів споживачів. В результаті застосування наведених в роботі рекомендацій українські страховики зможуть краще аналізувати потенційних та наявних клієнтів, зменшувати можливі ризики, адаптувати свої продукти для отриманих даних та персоніфікувати, покращувати пропозиції, що допоможе бути конкурентоспроможними на ринку.Item Сучасне інформаційне суспільство та новий період журналістики(Сумський державний університет, 2024) Мітчук, О.; Горбенко, Г.Вступ. Розвиток нових інформаційних технологій вносить корективи не тільки в науку, а й медіапростір. В епоху інформаційної глобалізації, розвитку кросмедійності, в епоху інформаційних воєн та формування нових інформаційно-політичних спільнот, постала проблема визначення компромісів між функціонуванням громадянського суспільства і медіа інституціями. Актуальність і мета. Актуальність дослідження окреслюється вивченням змін, що відбуваються в українській журналістиці. Метою є визначення ролі та місця мас-медій у суспільно-політичних інститутах як факторів забезпечення демократичних і політичних прав та свобод громадян. Методологія. Методологічну основу статті становить поєднання загальнонаукових методів і спеціальних методик та підходів. Опрацювання джерельної бази ґрунтувалося на застосуванні аналітико-синтетичного, логічного методів, що допомогло сформулювати систему вихідних теоретичних положень, принципів відбору, аналізу та узагальнення матеріалу дослідження. Застосовано також методи порівняльно-історичний, аналітичний, міждисциплінарного аналізу та синтезу. Емпіричне дослідження проводилось методом опитування. Результати. Розвиток української журналістики в новий період історії є складним, оскільки відбувається «гоніння» на журналістів та перешкоджання їхній діяльності. У нинішній період «кланізації» українських медій спостерігається повернення до цензури та перевтілення провладних ЗМІ в засоби пропаганди, а поява чи відновлення цензури в Україні на початку ХХІ ст. залежить від низки подій новітньої історії, пов’язаних із діяльністю влади, слабкістю громадянського суспільства, відсутністю верховенства права, економічною нестабільністю, відсутністю середнього класу та наявність тіньової сфери політики й економіки. Висновки. Новий світовий порядок в інформаційному просторі створює нові загрози: загроза викривлення комунікаційного процесу в суспільстві щодо сприйняття інформації; загроза політичного контролю; загроза нових можливостей маніпулювання громадською думкою.Item Ризики симбіотичних зв’язків тероризму й масмедіа у висвітленні збройної агресії РФ проти України(Сумський державний університет, 2024) Мисловський, І.Вступ. Симбіотичні зв’язки тероризму й масмедіа можуть мати деструктивні ефекти на суспільство в мирний час, а у воєнний – посилюватися, нести нові загрози та послаблювати позиції держави в протистоянні з ворогом. Актуальність і мета. Окреслення та аналіз цих ризиків є надважливою й актуальною темою під час збройної агресії РФ проти України, яка значно зросла в масштабах після російського вторгнення у 2022 р. Мета статті –з’ясувати ризики симбіотичних зв’язків тероризму й масмедіа у висвітленні українськими журналістами російської агресії. Методологія. Негативні наслідки симбіотичних зв’язків тероризму й масмедіа виокремлюються завдяки аналізу наукових та медіакритичних статей. Визначення ризиків таких зв’язків під час збройної агресії РФ проти України відбувалося шляхом умовиводів за аналогією та індукцією, сходження від абстрактного до конкретного, а також синтезу й узагальнень. Результати. Непропорційне загальній воєнній загрозі, надмірно драматичне й сенситивне, сенсаційне, деталізоване висвітлення в українських медіа російських терористичних практик може призводити до бажаних для ворога медіаефектів: поширення страху, паніки й паралізуючого песимізму, які перетворюють українців на нефункціональне неорганізоване суспільство, неспроможне до мобілізації ресурсів у час екзистенційних загроз, яке чинитиме більший емоційний, нераціональний політичний тиск на владу з вимогою піти на поступки терористам; поляризації громадської думки та внутрішньополітичної дестабілізації; прихильники ворога можуть сприйняти гучні теракти як прояв військової спроможності та заклик до дії (ризики колабораціонізму й диверсій); відволікання уваги громадськості від інших проблем, як-от програшів на полі бою; отримання інформації зі ЗМІ про психологічний стан суспільства, контрзаходи сил безпеки (OSINT розвідка) тощо. Висновки. Під час висвітлення збройної агресії РФ проти України важливо послаблювати симбіотичні зв’язків тероризму й масмедіа, а українські журналісти мають сформувати такий медіафрейм для висвітлення терористичних злочинів РФ, який би не завадив об’єктивному й повному інформуванню громадян, не спричиняв довготривалі деструктивні медіаефекти на українське суспільство та опосередковано не допомагав ворогу. Українські медійники можуть використати результати цієї статті та описані в ній приклади для формування чи удосконалення власної редакційної політики у висвітленні російського терору, що надає статті практичного значення.Item Превентивна функційність соцмережевих дописів про безпеку громадян та надзвичайні ситуації(Сумський державний університет, 2024) Бондаренко, Т.Вступ. У період воєнного стану помітний запит на превентивні медійні тексти, що інформують про правила дотримання безпеки та надзвичайні ситуації, зокрема в соціальних мережах. Актуальність дослідження. Превенційну функцію в інформуванні громадян про правила безпеки реалізує сектор зв’язків із ЗМІ та роботи з громадськістю ДСНС України. Інформування громадян підпорядковане загальним медійним стандартам, проте в період воєнного стану має низку специфічних особливостей. Методологія. Для з’ясування стану наукового опрацювання проблеми, окреслення природи основних термінів використано аналітико-синтетичний метод. За допомогою методів синтезу й узагальнення оптимізовано теоретичний виклад. Метод інтерв’ювання залучено для усного опитування працівників ДСНС. Метод спостереження та аналізу інформаційних продуктів використано для оцінювання контенту. Результати. Обґрунтовано феномен превентивну як міждисциплінарної категорії, що слугує дієвим механізмом запобігання небажаним наслідкам і ситуаціям. Досліджено досвід регіональних ГУ ДСНС України щодо превентивного інформування громадян. Описано переваги використання соціальних мереж для втілення превенції. Досліджено жанрово-композиційну природу дописів, виокремлено такий тип дописів, як превентивний, або інформаційно-роз’яснювальний. Висновки. Для об’єктивного превентивного інформування громадян про правила безпеки та про надзвичайні ситуації необхідно активно використовувати потенціал соціальних мереж. Дописи потрібно готувати на постійній основі, дбати про систематичну періодичність публікацій, що допомагатиме зберігати активність у стрічці, супроводжувати матеріали авторськими світлинами й відео. Опубліковані в соціальній мережі дописи за жанровими характеристиками інтерпретовано як інформаційні, емоційні, ритуальні, пошукові, аргументативні. Виокремлено превентивний, або інформаційнороз’яснювальний, жанр, що має на меті надати чітку інформацію про певну подію, явище, факт та пояснити правила дотримання безпеки. У композиційному плані дописи мають заголовкову, основну та завершальну частини.Item Маркетинговий аналіз ринку транспортних послуг(Сумський державний університет, 2023) Холод, А.У сучасних умовах воєнного стану визначається стратегічна важливість прискореного розвитку виробничої інфраструктури, зокрема транспортної системи, яка відіграє ключову роль у надійному перевезенні матеріальних ресурсів. Забезпечення високої якості транспортних послуг стає критичним фактором у конкурентній боротьбі, сприяючи підвищенню ефективності виробництва та зростанню доходів підприємств. Вирішення транспортних проблем та керованість процесами в транспортній сфері набувають суттєвої важливості для підвищення загальної ефективності функціонування економіки країни, враховуючи, що розвиток транспортного комплексу напряму впливає на рівень економічного розвитку. Метою статті є проведення маркетингового аналізу транспортних послуг України, визначення ключових факторів та тенденцій цього сегменту, а також в пошуку перспективних напрямків для подальшого розвитку. Результати аналізу світових статистичних даних підтверджують актуальність досліджуваної теми. Україна, незважаючи на невелике скорочення обсягів перевезень, займає 26 місце у світі за обсягом пасажирських перевезень. Автором виявлена загальна динаміка українського сектору автомобільних пасажирських перевезень та його позиція в глобальному контексті, що вимагає уваги до вдосконалення стратегічних рішень та політики ціноутворення в цій сфері, щоб забезпечити стійкий розвиток в умовах активної конкуренції. Аналіз наукового доробку в галузі ринку транспортних послуг підтверджує високий рівень зацікавленості наукової спільноти у вивченні цієї проблематики, виявляючи понад 700 публікацій. Стабільне зростання кількості публікацій свідчить про глобальний розподіл зацікавленості в різних країнах, а візуалізаційна карта кластерів ключових слів вказує на основні тематичні напрямки досліджень, спрямовані на маркетинговий аналіз, поведінку споживача, портрет клієнта, сервіс та маркетингові інструменти. Проведений автором маркетинговий аналіз підтверджує, що цільова аудиторія компанії Sharry високо цінує надійні, комфортні та доступні засоби подорожувати, реагуючи позитивно на широкий спектр маршрутів та інновації, які постійно впроваджує компанія. За результатами маркетингового аналізу, автором було визначено шляхи удосконалення маркетингової діяльності сервісу Sharry.eu.Item Банківський інструментарій стимулювання інвестиційної активності суб’єктів господарювання(Сумський державний університет, 2023) Салтикова, Ганна Василівна; Saltykova, Hanna Vasylivna; Кожушко, І.; Гурєєв, Дмитро Сергійович; Hurieiev, Dmytro SerhiiovychДослідження присвячене інвестиційної активності вітчизняних підприємств в умовах мінливого та важкопрогнозованого економічного середовища, що наразі є вкрай актуальним питанням. Активізація інвестування традиційно вважається головним драйвером економічного зростання та забезпечення розширеного відтворення виробничого потенціалу. Метою статті є на основі вивчення основних факторів впливу на інвестиційну активність підприємств з акцентом на інструментарії національного банківського сектору, виокремити найвагоміші з них, дослідити силу їх впливу та спрогнозувати обсяги банківського кредитування як джерела фінансування інвестиційної діяльності. Проаналізовані методичні підходи до трактування дефініції «інвестиційна активність», виявлено основні чинники, що впливають на аналізований аспект підприємницької діяльності як підґрунтя визначення можливостей суб’єктів господарювання щодо підвищення своєї інвестиційної активності. Виокремлено та проаналізовано можливий вплив на інвестиційну активність підприємств окремих інструментів вітчизняного банківського сектору та грошово-кредитної політики Національного банку України. Досліджено сучасний стан взаємозв’язку та стимулюючого ефекту інструментарію банківського сектору на інвестиційну активність суб’єктів господарювання. Побудовано економетричну модель впливу окремих факторів на обсяг банківського кредитування суб’єктів господарювання і як наслідок інвестиційну активність останніх. Виявлено тісний взаємозв’язок виокремлених ознак та спрогнозовано можливий шлях подальшого розвитку досліджуваного аспекту підприємницької діяльності. Теоретична значущість проведеного дослідження полягає у розширенні наукових поглядів щодо стимулюючого впливу інструментарію банківського сектору на інвестиційну активність суб’єктів господарювання. Практична цінність полягає у формуванні рекомендацій щодо інтеграції інструментарію банківського сектору у процес стимулювання інвестиційної активності суб’єктів господарювання. Подальші дослідження можливі у розрізі дослідження можливостей удосконалення даного напряму діяльності вітчизняної банківської системи.Item The leader’s reputation as an indicator of organizational performance(Sumy State University, 2023) Рекуненко, Ігор Іванович; Rekunenko, Ihor Ivanovych; Майборода, Тетяна Миколаївна; Mayboroda, Tetyana; Балагуровська, Інна Олексіївна; Balahurovska, Inna Oleksiivna; Adamu, A.В конкурентному економічному середовищі репутація лідера є важливою частиною успішності організації та впливає на сприйняття компанії різними зацікавленими сторонами. Репутація лідера формується через дії та рішення керівництва, враховуючи різноманітні управлінські підходи. У статті досліджена нагальна проблема формування та управління репутацією лідера в сучасних умовах економічної нестабільності та посиленої конкуренції на ринку. Автори аналізують різні елементи, що визначають репутацію лідера, такі як його професійна етика, здатність приймати рішення в умовах невизначеності, здатність створювати мотивуюче середовище для співробітників тощо. Дослідження зосереджено на вивченні взаємозв'язку між репутацією лідера та успішністю діяльності організації, де репутація лідера виступає важливим фактором, що впливає на сприйняття компанії в цілому. Також, в роботі зазначається, що управління репутацією лідера стає важливим елементом стратегії в умовах високої конкурентної боротьби, де кожен аспект взаємодії зі стейкхолдерами може визначати успіх чи невдачу підприємства. В роботі розглянуто компоненти управління репутацією лідера та поширені помилки в формуванні позитивної репутації лідера. Авторами заропоновано комплексне дослідження ролі репутації лідера у сучасному економічному середовищі та надано практичні рекомендації щодо управління репутацією для досягнення успіху та стабільності організації. У статті проаналізовано основні елементи впливу репутації керівника на деякі компоненти організації, що формують ефективність підприємства. В роботі наведено елементи репутації лідера, що безпосередньо впливають на різноманітні компоненти ефективності організації. Стаття спрямована на розуміння та підкреслення важливості відповідальності та уважного відношення керівника до формування позитивної репутації та сприйняття її як індикатора успішного управління та розвитку організації.Item Synthesis of Biofuel Using Organic-Inorganic Perovskite Solar Cell Material Based on Nanocomposite(Sumy State University, 2023) Gohain, P.P.; Medikondu, N.R.; Kamesh, V.V.; Choudhury, M.G.; Chakraborty, K.; Paul, S.Альтернативне паливо повинно замінити викопне паливо. Це дозволить вжити запобіжних заходів для навколишнього середовища задля зменшення токсичних газів, що виділяються з викопного палива. У цій роботі біопаливо синтезується з використанням нового органо-неорганічного нанокомпозиту на основі перовскіту як каталізатора. Синтезований каталізатор досліджено методами рентгенівської порошкової дифракції (XRD) та просвічуючої електронної мікроскопії (TEM). Для синтезу біопалива використовується метод переетерифікації. Дослідники з усього світу здебільшого синтезували біопаливо, особливо біодизель, методом переетерифікації, де температура відіграє головну роль у каталітичній реакції. Більшість дослідників повідомили про синтез біопалива з використанням гетерогенних каталізаторів при вищих температурах, що перевищує 60 °C, але в цьому дослідженні спроба синтезу біопалива за температури навколишнього середовища здійснюється під впливом ультрафіолетового світла. Для дослідження параметрів синтезованого біопалива також використовується метод мас-спектрометрії газової хроматографії (GCMS).Item Delayed Antiferromagnetic Spin Hall Oscillator as Random THz Signal Source(Sumy State University, 2023) Slobodianiuk, D.V.Чисельними методами досліджено антиферомагнітний спіновий осцилятор Холла із запізненням під дією постійного струму. Затримку осцилятора можна пояснити внутрішньою інерцією антиферомагнітної решітки або ввести штучно електричними засобами. Ми показали, що в результаті цієї затримки вихідний сигнал системи стає випадковим. Така поведінка є результатом нелінійності системи та дещо нагадує динаміку рівняння Ікеди. Ми також обрахували перервз Пуанкаре системи, щоб додатково підтвердити стохастичний характер динаміки системи. Результати показують, що фазові траєкторії системи розбігаються по всій фазовій площині зі збільшенням часу моделювання. Також нами було розраховано Фур’є спектр вихідного сигналу. Отриманий спектр також демонструє випадкову природу вихідного сигналу системи. Отримані результати важливі для подальшого розвитку антиферомагнітних спінтронних генераторів терагерцової частоти та їх застосування як джерел випадкових сигналів. Такі високочастотні джерела випадкового сигналу можуть революціонізувати криптографію та ймовірнісні обчислення.