Періодичні видання СумДУ

Permanent URI for this communityhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/69

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 23
  • Item
    Personnel Marketing in the System of Airline Anti-Crisis Management
    (Sumy State University, 2022) Polous, O.; Heiets, I.; Mykhalchenko, I.; Krapko, O.
    Пандемія COVID-19, а потім і військова агресія на території України негативно вплинули на розвиток підприємств всіх секторів економіки держави, особливо авіаційний транспорт, що був змушений призупинити свою діяльність. Сфера авіаційних послуг традиційно характеризується мінливими потребами клієнтів, що обумовлює високий ступінь ймовірності незадоволення спектром та якістю авіаційних послуг, які надаються як вітчизняними, так і міжнародними авіакомпаніями. Динаміка сучасного життя та бізнес-середовища, зміна співвідношення робочого та вільного часу підвищують попит населення на зручні та сучасні авіаційні послуги. Перед авіакомпаніями постають все вищі вимоги щодо досягнення конкурентних переваг. Основною метою даного дослідження є виявлення місця маркетингу персоналу в системі антикризового менеджменту авіакомпанії. У рамках даної статті проведено дослідження структурних елементів комплексу маркетингу підприємства сфери надання послуг; визначено структурне співвідношення категорій персоналу у світовій цивільній авіації; проаналізовано вплив пандемії COVID-19 на рівень зайнятості у світовій авіації; визначено динаміку зміни витрати на персонал у світовій авіації під впливом пандемії COVID-19; проаналізовано динаміку змін операційного доходу та витрат на соціальні заходи авіакомпанії «Міжнародні авіалінії України» під впливом ряду кризових явищ у світовій та державній економіці. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали наступні методи: загальнонаукові методи аналізу та синтезу, логічного та ситуаційного аналізу та часткові методи, притаманні економічним наукам (суб’єктно-об’єктний підхід, економічний та статистичний аналіз, групування, порівняння та класифікація). За результатами проведеного дослідження, авторами запропоновано алгоритм процесу виведення авіакомпанії з кризи, який враховує передумови, що вплинули на зниження економічних показників діяльності підприємств авіаційного сектору та орієнтується на важливість впровадження маркетингу персоналу до системи антикризового менеджменту. Авторами рекомендовано застосовувати запропоновану модель маркетингу персоналу в процесах антикризового управління авіакомпанією задля включення корпоративної культури до системи антикризового управління авіакомпанією як важливого інструменту, що сприятиме розвитку інтелектуального капіталу компанії та генерації нових ідей. Результати та рекомендації дослідження мають практичну цінність для українських авіакомпаній щодо інтеграції маркетингу персоналу в систему антикризового менеджменту.
  • Item
    Аналіз ринку лакофарбових матеріалів на міжнародному та національному рівні у сфері промислового сектору економіки
    (Сумський державний університет, 2021) Кіріл’єва, А.В.
    У статті визначено актуальність дослідження промислового сектору української економіки. Промисловість є ключовою детермінантою сталого розвитку України та визначення іміджу країни на міжнародній арені світових відносин. Потужний промисловий сектор дозволяє ефективно вести вітчизняну та міжнародну економічну політику та позиціонувати себе як конкурентоспроможного суб’єкта господарської діяльності. З’ясовано, що сучасний етап розвитку світогосподарських зв'язків в Україні характеризується розширенням усіх форм міжнародних економічних відносин на основі швидкого росту продуктивних сил, який обумовлений прискоренням науково-технічного прогресу. Наслідком цього є постійно зростаюча концентрація виробництва й укрупнення його розмірів, що підсилює тенденцію до інтернаціоналізації господарського життя, яке сприяє розвитку міжнародної спеціалізації і кооперації виробництва. Розглянуто український ринок лакофарбової продукції, як перспективної галузі діяльності. Лакофарбова промисловість – галузь хімічної промисловості, в результаті якого підприємство виробляє різноманітні декоративно-захисні вироби, затверджувачі, прискорювачі, смоли для синтетичних лаків, інші види пігментів тощо. Асортимент виробництва та виготовлення фарб станом на 2021 рік є досить розгалуженим, проте існує безліч варіантів вдосконалення та розробки нових рецептур. Визначено, що ринок ЛФМ є розвинутим та конкурентоспроможним порівняно з іншими галузями хімічної промисловості. Рівень імпортованих продуктів лакофарби значно менший від частки вітчизняних товарів на українському ринку. Така тенденція дозволяє констатувати конкурентоспроможність ЛФМ на національному рівні. Зберігати та покращувати свої позиції українські виробники зможуть за умов модернізації виробничого процесу, оснащенню новітнім обладнанням цехи та підвищення кваліфікації працівників підприємства. Аналіз буде корисним для потенційних інвесторів у галузь лакофарбових матеріалів України, оскільки остання є досить привабливою для розвитку та має перспективи до майбутнього розгалуження економічної діяльності. Основними конкурентними перевагами розвитку підприємств лакофарбової індустрії є наявна ресурсна база та можливість підготовки та розвитку людського капіталу для даних підприємств.
  • Item
    Розвиток онлайн-торгівлі в умовах пандемічної кризи COVID-19
    (Сумський державний університет, 2020) Сагер, Людмила Юріївна; Сагер, Людмила Юрьевна; Saher, Liudmyla Yuriivna; Лазоренко, В.Є.; Шевченко, К.В.
    Пандемія COVID-19 здійснила значий вплив на діяльність бізнесу в Україні та світі. Так, карантин майже зупинив ряд галузей, зокрема роздрібну торгівлю (за винятком торгівлі продуктами харчування), готельний та ресторанний бізнес, авіаперевезення. Через введення карантину відчизняні підприємства заморозили інвестиційні процеси. Більшість торгових точок не були готові до різкого закриття фізичних точок збуту та неможливості продажу товарів з полиць, що спричинило необхідність швидкого переходу до онлайн-торгівлі. Відповідно саме пандемічна криза стала каталізатором елктронної торгівлі. Проте слід зазначити, що багатьом підприємствам було важко здійснити повний чи частковий перехід через відсутність досвіду і розуміння перспективних шляхів розвитку як суб’єкта ринку електронної торгівлі. Відповідно можемо говорити про перспективність і необхідність дослідження окремих питань розвитку електронної торгівлі, зокрема в Україні. Метою роботи є визначення шляхів розвитку онлайн-торгівлі в Україні під впливом пандемічної кризи. В процесі дослідження використовувались методи порівняння, систематизації і логічного узагальнення, трендовий аналіз (із використанням Google Trends), бібліометричний аналіз (із використанням VOSviewer 1.6.16). Авторами здійснено трендовий аналіз, результати якого демонтсрують поступове зростання кількості запитів до 2018 р. і стрімке зростання з 2019 року, що, високою долею ймовірності пов’язано із пандемією, коли багато магазинів зіштовхнулися з проблемами реалізації продукції. Результати бібліометричного аналізу показують зміну тенденції публікаційної активності у напрямку переходу від розкляду онлайн-торгівлі у поєднанні з питаннями управління маркетингом, інструментами трейдмаркетингу, аналізом споживацької поведінки до алгоритмізації та математичного моделювання споживчих поведінкових патернів. Спостерігається чітка тенденція до зростання суспільного та науковго інтересу до даного питання. При цьому частка відчизняних публікацій з даної тематики є незначною. На основі проведеного аналізу тенденцій у онлайн-торгівлі авторами було запропоновано перспективні шляхи її розвитку, визначено їхні переваги, недоліки та складність реалізації в Україні.
  • Item
    Modern Trends in the Development of Renewable Energy: the Experience of the EU and Leading Countries of the World
    (Sumy State University, 2020) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych; Дериколенко, Олександр Миколайович; Дериколенко, Александр Николаевич; Derykolenko, Oleksandr Mykolaiovych; Мазін, Юрій Олександрович; Мазин, Юрий Александрович; Mazin, Yurii Oleksandrovych; Маценко, Олена Ігорівна; Маценко, Елена Игоревна; Matsenko, Olena Ihorivna; Piven, V.S.
    Одним з ключових моментів сестейнового розвитку є енергетична безпека і незалежність. У сучасних умовах стрімкого ростра і розвитку технологій все більше уваги приділяється пошукам практичних рішень екологічно безпечного і недорогого виробництва енергії. Питаннями розвитку і використання альтернативних джерел енергії вже тривалий час займаються вчені різних сфер наукової діяльності в усьому світі. Частка відновлюваних джерел енергії в генерації електроенергії в усьому світі неухильно зростає, що свідчить про розширення використання енергії, одержуваної з альтернативних джерел, таких як, наприклад, вітер і сонце. Дані тенденції свідчать про прагнення споживачів максимально відмовитися від використання викопних джерел енергії і атомних станцій з метою забезпечення подальшого сестейнового розвитку. У сформованих умовах пандемії COVID-19 попит на електроенергію в усьому світі знизився, однак, як показує дослідження, на розвиток відновлюваної енергетики дана пандемія не вплинуло. У статті проведений аналіз сучасних трендів у розвитку відновлюваної енергетики з урахуванням вже отриманого досвіду країн ЄС і провідних країн світу в цій сфері. В результаті були зроблені висновки про те, що в сучасних умовах для досягнення сестейнового розвитку необхідні трансформаційні процеси в такій важливій сфері, як енергетика. Потужним поштовхом для подібних змін послужили різні процеси в світовій економіці, які сприяли інтенсивному розвитку альтернативних джерел енергії. Багато країн добилися істотних успіхів у розвитку відновлюваної енергетики.
  • Item
    Сучасні тренди розвитку соціально-економічних систем
    (Сумський державний університет, 2020) Мельник, Леонід Григорович; Мельник, Леонид Григорьевич; Melnyk, Leonid Hryhorovych
    Досліджуються зміст та сфери застосування понять "тренд" та "тенденція" щодо розвитку соціально-економічних систем. Формулюється визначення зазначених термінів. У широкому розумінні трендом необхідно вважати відносно стійке спрямування розвитку певного явища. В економічних системах зазначене спрямування реалізується через динаміку: сукупності співвідношень (між окремими частинами систем), властивостей (притаманних системам), показників доходів і витрат, попиту та пропозиції, ознак споживчих потреб та уподобань користувачів, параметрів технологічної основи та ін. Визначаються класифікаційні ознаки та взаємні відносини різних видів трендів, зокрема, метатренду, мегатренду, соціокультурного тренду, тренду споживання та бізнес-тренду. Критеріальною основою віднесення до певного виду тренду є виміри (умовні сфери), на які впливає тренд. До таких вимірів віднесені: продуктовий, ринковий, соціокультурний, економічний, технологічний, цивілізаційний, природний. Показані процеси еволюції трендів. Зокрема, тренд споживання (який охоплює продуктовий, ринковий та соціокультурний виміри) може розвинутися у соціокультурний тренд (який на додачу охоплює ще й економічний вимір). Останній же тренд може перерости у мегатренд (що включає вплив також на технологічний вимір). Коли мегатренди починають також впливати на цивілізаційний і природний вимір, вони переростають у метатренди. Такий шлях, зокрема, пройшли мегатренди: індустріалізації, електрифікації, автомобілізації, комп’ютеризації, цифровізації та ін. Сьогодні таким шляхом слідують мегатренди: альтернативної енергетики, адитивних технологій, Інтернету речей, штучного інтелекту, кібергізації, хмарних технологій, індустріального агровиробництва та ін. Зазначається, що наразі людство переживає епохальний тренд фазового переходу до нової соціально-економічної формації, який реалізується в ході одночасно трьох промислових революцій: Третьої, Четвертої і П’ятої.
  • Item
    Impact of Cooperative Microfinance on the Performance of Women Entrepreneurship in Kwara State Nigeria
    (Sumy State University, 2018) Akanmu, P.M.; Clement, J.Ol.; Samaila, M.
    This study assessed the effect of cooperative microfinance on the performance of women entrepreneurship in Kwara State, Nigeria. Specifically, the study identified entrepreneurial activities carried out by the women entrepreneurs, contributions of co-operative entrepreneurial activities to the women as well as identified constraints experienced by the cooperators in developing entrepreneurship among members.
  • Item
    Особливості розвитку ринків в 21 сторіччі: тенденції світу та України
    (Сумський державний університет, 2017) Тарасенко, Світлана Вікторівна; Тарасенко, Светлана Викторовна; Tarasenko, Svitlana Viktorivna; Харченко, Микола Олексійович; Харченко, Николай Алексеевич; Kharchenko, Mykola Oleksiiovych; Дяченко, А.В.; Юрко, Р.Ю.
    У статті досліджено тенденції у розвитку ринків товарів, послуг світу та України. Охарактеризовано ключові параметри основних ринків товарів та послуг. Визначено, що сфера послуг формує ВВП розвинених країн, проте основою як сфери послуг, так і інших галузей, виступають здобутки у технологіях, промисловості на основі стабільної інституціональної системи. Сформовано перспективи функціонування ринків товарів та послуг в Україні.
  • Item
    Competitiveness and innovation performance of regions in Slovak republic
    (Sumy State University, 2017) Ivanova, E.; Kordos, M.
    The paper deals with the competitiveness and innovation performance that are two interrelated economic categories being reflected by their synergistic effect in various areas of economic and social life. Their examination and evaluation can be assessed at different levels such as business, regional, national and international level. National competitiveness and innovation performance are results of integral action of stakeholders at business and regional levels. The subject of this paper is to explore the innovative performance at regional level, i.e. at the level of Slovak particular regions on the basis of selected results of innovation processes in the field of science, research and development. Results of innovation performance assessment show strong differences in regions being assessed what is also reflected in their economic performance and competitiveness differences.
  • Item
    Classification and analysis of factors that affect stability of oil and gas enterprise staff
    (Sumy State University, 2016) Zelinska, H.O.
    Визначено актуальність розвитку людських ресурсів як стратегічний напрям сталого розвитку підприємств нафтогазового комплексу.. Доведено, що стійкість персоналу, як основна складова соціальної компоненти сталого розвитку підприємства, потребує дослідження й оцінювання з точки зору цілісної системи факторів впливу на поведінку персоналу. Вирішення проблемних питань, пов’язаних з управлінням персоналом може здійснюватися на основі вивчення класифікації чинників, які впливають на його стійкість при формуванні якісної кадрової стратегії. Зокрема наголошується, що врахування потреби кожного працівника повинно стати невіддільною частиною концепції work and life balance‖ (баланс роботи і життя). Аналіз результатів дослідження показав, що у галузях нафтогазового комплексу діє низка чинників, що негативно впливають на його функціонування і розвиток, які обумовлені не тільки техніко-технологічними та природними чинниками, але й зумовлені неврахуванням поведінкових характеристик персоналу підприємства. З’ясовано, що без розуміння специфіки поведінкових характеристик персоналу та їхніх цінностей неможливо втілити в життя якісну модель управління людськими ресурсами та передбачити оптимальні сценарії розвитку нафтогазових підприємств в перспективі.
  • Item
    Application of the lean concept as a prerequisite for a tourist business development
    (Sumy State University, 2016) Madgerova, R.H.; Kyurova, V.V.; Atanasova, A.V.
    Ключевым вопросом в условиях глобализации рыночного спроса является поиск нового подхода для обеспечения устойчивого присутствия на рынке туристическим предприятиям. Это означает повышение конкурентоспособности и принятие управленческих решений в этом направлении. Одним из способов решения этой проблемы заключается в применении лин концепции, согласно которой предпринимательские усилия направляются к стоимости с точки зрения затрат и с точки зрения способности продукта удовлетворять потребностей клиентов. Цель статьи состоит в том, чтобы выявить возможности для конкурентного развития туристического бизнеса путем применения лин подхода. Исследование основано на конкретных статистических данных и результатов опроса руководителей и владельцев предприятии в секторе туризма. Применялись следующие методы исследования: анализ и синтез, опрос по анкете и статистические методы.