Наукові видання (ННІ БіЕМ)

Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82794

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Item
    The relationship between sustainable development and digital transformation: bibliometric analysis
    (Virtual Economics, 2023) Квілінський, Олексій Станіславович; Kwilinski, Aleksy
    Цифрова трансформація стає невід'ємною складовою сталого розвитку для різних масштабів діяльності: мета-, мега-, макро-, мезо- та мікрорівнів. Метою статті є виявлення взаємозв'язку між сталим розвитком та цифровою трансформацією шляхом характеристики еволюції ключових патернів наукових публікацій з цієї проблематики. Мета досягається шляхом формування релевантної вибірки наукових статей на основі визначення періодів публікаційної активності, а також проведення бібліометричного аналізу збігу ключових слів для виявлення перспективних напрямів досліджень у цій сфері: з одного боку, таких категорій, як "сталий розвиток" або "сталість", а з іншого - категорій, що описують цифрову трансформацію. Сформована вибірка публікацій для дослідження включає 9 527 статей та матеріалів конференцій, проіндексованих наукометричною базою даних Scopus за період 1990-2023 років. Бібліометричний аналіз та візуалізація його результатів здійснювалися за допомогою програмного продукту VOSviewer. На основі візуалізаційних карт було виділено та охарактеризовано п'ять кластерів на основі значущого збігу ключових слів у статтях та п'ять етапів еволюційного розвитку проблематики сталого розвитку та цифровізації. На основі аналізу емпіричних даних підтверджено експоненціальне зростання кількості публікацій у контексті взаємозв'язку між цифровими технологіями та економічною, екологічною і соціальною сталістю (щорічний приріст кількості статей на цю тему становить 36%). Результати аналізу можуть бути використані в подальших дослідженнях, пов'язаних зі сталим розвитком та цифровою трансформацією.
  • Item
    «Зелені фінанси» в контексті забезпечення сталого розвитку
    (Сумський державний університет, 2022) Свірідова, Д.С.
    Станом на сьогодні, як у світі, так і в Україні все більш актуальним стає питання сталого розвитку економіки. Багато природних факторів, таких як зміна клімату, забруднення навколишнього середовища, нестача природних ресурсів несуть за собою капітальні фінансові витрати і значною мірою відображаються на економічних процесах. Вирішенням цієї глобальної проблеми є застосування зеленої економіки та втілення сталого розвитку.Забезпечити стійке екологічне зростання може так зване «зелене» фінансування глобальних проєктів. Втім, досі не існує єдиної думки щодо визначення терміну «зелених» фінансів та «зелених» інвестицій.
  • Item
    Scenario Modeling of Energy Policies for Sustainable Development
    (MDPI, 2022) Артюхова, Надія Олександрівна; Artiukhova, Nadiia Oleksandrivna; Тютюник, Інна Володимирівна; Tiutiunyk, Inna Volodymyrivna; Bogack, S.; Wołowiec, Т.; Dluhopolskyi, О.; Коваленко, Євген Володимирович; Kovalenko, Yevhen Volodymyrovych
    У статті розглядається вплив сценаріїв економічного, екологічного та соціального розвитку на забезпечення сталого енергетичного розвитку. Статистичною базою дослідження були країни ЄС; період оцінки – з 2000 по 2019 рр. Інформаційною базою дослідження були дані Світового банку, Організації економічного співробітництва та розвитку та Європейської комісії. На основі узагальненого методу моментів досліджено залежність споживання енергії від факторів економічного, екологічного та соціального розвитку. Результати підтверджують позитивний зв’язок між споживанням відновлюваної енергії та ВВП на душу населення, прямими іноземними інвестиціями та виснаженням енергії. Було доведено негативний зв’язок між споживанням відновлюваної енергії, викидами CO2 та побутовими викидами газу. На основі інтелектуальних методів аналізу даних (методи з використанням одновимірного розгалуження CART та агломерації) країни були кластеризовані залежно від характеру політики розвитку енергетики; портрети цих кластерів були оформлені. Результати дослідження можуть бути корисними уповноваженим органам при визначенні найбільш ефективних механізмів формування та реалізації політики сталого енергетичного розвитку.
  • Item
    Education for sustainable development through the brand language
    (Sumy State University, 2023) Ущаповська, Ірина Василівна; Ущаповская, Ирина Васильевна; Ushchapovska, Iryna Vasylivna
    Сталий розвиток – це розвиток, який задовольняє потреби сьогодення, не ставлячи під загрозу здатність майбутніх поколінь задовольняти власні потреби. Стійкий бренд має значення або мету, яка виходить за рамки заробляння грошей, натомість прагне підвищити добробут людства та всього живого на нашій планеті. Він розглядає людей як творчих діячів, а не споживачів. І він розуміє життєвий цикл і вплив на навколишнє середовище всієї своєї діяльності, тому може прагнути постійно впроваджувати інновації та звести свій вплив до мінімуму (Sprinkle). Це визначення підкреслює комунікативну природу бренду, щоб впливати на цільову аудиторію і таким чином прагматично змінювати її поведінку.
  • Item
    Прогрес за Цілями сталого розвитку: кроки у ЄС та в Україні
    (Житомирська політехніка, 2022) Макаренко, Інна Олександрівна; Макаренко, Инна Александровна; Makarenko, Inna Oleksandrivna; Майборода, А.В.
    У фокусі поточного дослідження перебуває вплив російсько-українського збройного конфлікту насамперед на економічні ЦСР і партнерство для досягнення цілей.
  • Item
    Country’s green brand: the main gaps in the scientific treatises
    (Journal of Management, 2022) Ус, Яна Олександрівна; Ус, Яна Александровна; Us, Yana Oleksandrivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia Anatoliivna
    Forming a strong brand is essential for national development. The country’s brand gives the direction for its long-term economic growth, contributes to increment in assets value and the competitive advantages, attracts more investments, tourists, etc. In the view of growing concern on climate change, environmental protection issues boost its influence on worldwide decision-making processes. In turn, the scientific community has more decisive in their statement to create a unique and robust country’s brand considering the green perspectives. However, the literature review results showed that the scholars investigate the green branding, mainly on the product or corporate level. Therefore, this study aims to assess how well the existing literature on country branding is explored from the perspective of green development. The research questions are as follows: 1) What are the main research directions in the scientific literature concerning the country’s green branding? 2) How far has the country’s green brand been investigated? 3) What research gap should be covered in the future? This study operated with the scientific documents published in the highly ranked scientific journals indexed in the Scopus database to answer the research questions. The study period covered 2000-2022 (until April 2022). The search for relevant publications was run by the keyword combinations “green brand”, “country brand”, and “nation brand” in the documents’ titles, keywords, and abstracts. The boolean operator' OR' was used to include the papers specified at least with one keyword. The obtained results revealed 545 papers on the investigated topic (225 publications on green branding and 320 publications on country/nation branding). In the frame of investigation, the authors applied Scopus analytical tools to detect the publication dynamic of a designed sample of documents, identify the most engaged authors, and assess the contributions of the affiliations and countries. To build the networks of scientific collaboration worldwide and detect the main research streams in studies on country/nation green brands, the authors used the method of the low-dimensional visualization. This study selected the keywords with the greatest total link strengths based on the calculation of the total link strengths of the co-occurrence’s links with other keywords. The counting method was full counting. The findings of bibliometric analysis confirmed that the studies on green branding mainly address the corporate level. The green brand concept is investigated mostly regarding green brand attachment, green brand attitude, green brand image, green brand love, green brand trust, green loyalty, green satisfaction, green perceived risks, value, and environmental sustainability. Therefore, it indicates the necessity to expand research on the national level. The main limitation of this study is operating with publications retrieved only from the Scopus database. However, the findings could be value-added for scholars investigating the country's green brand issues. The authors consider the obtained results to be a starting point for designing the country's green brand model and its assessment in the future.
  • Item
    Стратегічні орієнтири еколого-економічного аналізу в механізмі сталого розвитку агрогосподарювання
    (Сумський державний університет, 2020) Мішенін, Євген Васильович; Мишенин, Евгений Васильевич; Mishenin, Yevhen Vasylovych; Герасименко, В. В.; Кільдей, А. Д.
    Вирішення проблем, пов’язаних із забезпеченням сталості сільського господарства, екологічної безпеки аграрного землегосподарювання потребує визнання цілісності природи та агросистем. Агроекологія повинна забезпечити ефективну циркуляцію енергії та матеріалів всередині агроекосистем. При цьому виникає необхідність запровадження цілісного підходу, який би включав дослідження сільського господарства на рівні підприємства чи екосистеми, комплексний аналіз його ресурсів та їх логістичних потоків.
  • Item
    Соціальна відповідальність у системі сталого розвитку
    (Полтавська державна аграрна академія, 2021) Кравченко, Олена Володимирівна; Кравченко, Елена Владимировна; Kravchenko, Olena Volodymyrivna; Дмитренко, А.В.
    Розглянуто питання соціальної відповідальності
  • Item
    Метод оцінювання рівня життєздатності банку
    (Cумський державний університет, 2018) Гриценко, Костянтин Григорович; Гриценко, Константин Григорьевич; Hrytsenko, Kostiantyn Hryhorovych; Сахно, В.І.
    Функціонування вітчизняних банків характеризується високою ризиковістю, що потребує такого управління банком, яке спрямоване на забезпечення його життєздатності. Життєздатність банку дає можливість здійснювати банківську діяльність на рівні, що дозволяє досягнути поставлених цілей. Посилення конкуренції та кризових явищ вимагають перегляду методів оцінювання та підтримки життєздатності банку. У зв’язку з цим, актуальним завданням є оцінювання життєздатності банку з використанням підходу, що передбачає нормалізацію вхідних факторів, які характеризують різні аспекти життєздатності банку, їх розподіл на стимулятори та дестимулятори, побудову комплексного показника ризику втрати життєздатності. Запропонований підхід дозволяє ідентифікувати рівень життєздатності банку, спрогнозувати тенденцію його зміни, і на цій основі прийняти ефективні управлінські рішення.