Наукові видання (ННІ БіЕМ)
Permanent URI for this collectionhttps://devessuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/82794
Browse
10 results
Search Results
Item Ecosystem transformation of the energy sector: Climate neutrality and inclusive balance(AIP Publishing, 2024) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Квілінський, Олексій Станіславович; Kwilinski, Aleksy; Хоменко, Лілія Миколаївна; Khomenko, Liliia MykolaivnaМетою роботи є проведення бібліометричного аналізу наукових праць з питань екосистемної трансформації енергетичного сектору. Всього в базі даних Web of Science знайдено 646 публікацій на дану тематику.60% із них були опубліковані починаючи з 2018 року. Більшість публікацій було знайдено у сферах наук про навколишнє середовище, екологію, техніку, хімію, інші наукові технології та енергетичне паливо. Більшість робіт опубліковано дослідниками з Китаю, США, Індії, Англії, Німеччини. Більшість досліджень профінансовано Національним фондом природничих наук Китаю, Європейською комісією, Фондами фундаментальних досліджень центральних університетів, Національним науковим фондом, Інноваційними дослідженнями Великобританії та іншими. Більшість досліджень присвячено трансформації, продуктивності, енергетиці, відновлюваним джерелам енергії, стійкості, впливу, енергоефективності та зеленій економіці. У результаті кластерного аналізу було виділено п'ять основних кластерів досліджень. Лише один з них присвячений кліматичній нейтральності. У вибірку не було включено жодного дослідження щодо принципів інклюзивного балансу, тому необхідні подальші дослідження. Найбільший прорив у дослідженнях екосистемної трансформації енергетичного сектору стався у 2016–2020 роках. У 2016–2017 роках в основному вивчалися зелене будівництво, трансформація, екологічна хімія, газ, біопаливо, вуглекислий газ, модель, окислення, залізо, оксид, стабільність та ідентифікація. Починаючи з 2020 року почали вивчатися енергетичний перехід, електроенергія, водень, генерація, економіка, перехід, інновації, сектор, викиди вуглецю, вплив, міста, економічне зростання, екологічне регулювання, емпіричні дані, екологічне регулювання та торгівля. Швидше за все, ці напрямки будуть розвиватися в найближчі роки. Результати цього дослідження можуть бути використані дослідниками, які вивчають трансформацію екосистеми в енергетичному секторі, і науковцями, які шукають організації для фінансування, журнали для публікації та учасників для співпраці в дослідженні.Item Key indicators of green competitiveness: the EU and Ukraine’s performance(EDP Sciences, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Liulov, Oleksii Valentynovych; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Myronenko, N.Реалізація Глобальних цілей сталого розвитку до 2030 року актуалізує необхідність прискорення динамічних процесів зміни традиційних підходів до ведення бізнесу на користь екологічно безпечних та відповідальних. Метою статті є дослідження структурного середовища розвитку зеленої конкурентоспроможності на глобальному рівні. За допомогою методів структурного аналізу було визначено основних чинників формування зелених конкурентних переваг, кореляційний аналіз для вимірювання зв'язків між глобальною сталою конкурентоспроможністю та ВВП на душу населення країн. Автори акцентують увагу на рівні зеленої конкурентоспроможності країни, що описується індексом глобальної сталої конкурентоспроможності. У статті досліджено здатність України генерувати конкурентні переваги шляхом аналізу ключових детермінант, пов'язаних з природним капіталом, ресурсоємністю, інтелектуальним капіталом, соціальною згуртованістю та управлінням у порівнянні зі світовим рівнем. Аналіз основних складових "зеленої" конкурентоспроможності зеленої конкурентоспроможності засвідчив наявність значної кількості організаційних та економічних передумов для її формування та підвищення. Вплив сталої конкурентоспроможності на сталої конкурентоспроможності на ВВП зростає з часом. У цьому контексті важливо важливо приймати рішення щодо економічної та управлінської політики з урахуванням просування результатів "зеленої" конкурентоспроможності. Отримані результати можуть бути використані для вдосконалення бази для створення стратегій зеленої конкурентоспроможності просування зеленої конкурентоспроможності на рівні країн.Item Carbon Neutrality of Ukraine as aDeterminant of Green Development(Державний вищий навчальний заклад "Український державний хіміко-технологічний університет", 2023) Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Bektas, C.; Іскаков, Андрій Андрійович; Искаков, Андрей Андреевич; Iskakov, Andrii AndriiovychУ роботі наведено результати дослідження окремих аспектів досягнення вуглецевого нейтралітету в Україні. Вуглецевий нейтралітет є викликом для всього світу. У 2020 році концентрація парникових газів в атмосфері досягла історичного максимуму. Робота спрямована на дослідження особливостей досягнення вуглецевого нейтралітету в Україні. Завданнями роботи є аналіз складових переходу до низьковуглецевого розвитку, споживання викопного палива та заходи, пов’язані зі збереженням лісів, природних степових і лучних екосистем. Інтерес до питань вуглецевого нейтралітету зростає щороку, особливо в 2021–2022 роках. Найбільше статей про вуглецевий нейтралітет опублікували вчені з Китаю, США, Великої Британії, Туреччини та Пакистану. В основному їх роботи присвячені викидам вуглекислого газу, економічному зростанню, відновлюваній енергетиці, енергоспоживанню, фінансовому розвитку, коінтеграції, викидам діоксиду тощо. Виявлено позитивні тенденції щодо досягнення вуглецевого нейтралітету: постачання природного газу, вугілля, і торфу зменшилося, а відновлюваних джерел енергії – зросло; частка вугілля та торфу зменшилася на 26,4%, а енергії, виробленої з відновлюваних джерел – зросла до 6,6%; використання вугілля та торфу зменшилось на 8,5%, природного газу – на 5%, біопалива зросло на 16%; а частка використання біопалива зросла до 5,8%. Витрати на охорону навколишнього середовища зросли на 88,5%, на збереження біорізноманіття та середовища існування – у 3,6 рази, а витрати на охорону повітря та проблеми зміни клімату – у 2,5 рази. Частка видатків на охорону біорізноманіття та середовища проживання зросла до 3,2%, а витрат на охорону атмосферного повітря та проблеми зміни клімату – до 19,3%. Виявлено також негативні тенденції, які стримують розвиток вуглецево-нейтральної економіки: низька частка відновлюваних джерел у структурі пропозиції та використання. Таким чином, частка біопалива в сукупному використанні залишається низькою – лише 5,8% у 2020 році. Площа загибелі лісових насаджень зростає, а площа відтворення лісів зменшилася на 36%; площа лісовідновлення залишилася на тому ж рівні, а площа лісорозведення скоротилася протягом 2010-2020 років в 10 разів. Наукова новизна полягає в розробці теоретичних засад для виявлення закономірностей формування теорії перетворення енергії, що відрізняється від існуючих, за допомогою бібліометричного (VOSviewer v. 1.6.13) аналізу.Item Науковий твір "Методологія оцінювання ризиків реалізації енергоефективних проєктів"(УКРНОІВІ, 2023) Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Васильєва, Тетяна Анатоліївна; Васильева, Татьяна Анатольевна; Vasylieva, Tetiana Anatoliivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia AnatoliivnaВ статті досліджено поняття та ознаки тіньової економіки в енергетиці, яке є мало дослідженим з точки зору забезпечення теоретико-методологічних засад формування та оцінювання та з урахуванням регіональних особливостей. Стаття є внеском у попередні дослідження, надаючи можливість емпірично перевірити масштаби тіньової економіки. Застосування методології дозволить відслідковувати зростання чи спад тіньової економіки, одночасно розробляючи відповідні рішення для покращення економічної ситуації в регіоні та країні. Метою статті є розробка методології оцінки ризиків тіньової економіки в секторі енергетики біомаси та застосування її до регіонів країн, що розвиваються. Це пов’язано з вивченням походження тіньової економіки, визначенням необхідних дослідницьких показників, застосуванням розробленого емпіричного рішення.Item Методичний інструментарій дослідження взаємозв'язків розвитку відновлювальної енергетики та енергетичних інновацій на рівні національної економіки(Український інститут інтелектуальної власності, 2022) Колосок, Світлана Іванівна; Колосок, Светлана Ивановна; Kolosok, Svitlana Ivanivna; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Олефіренко, Олег Михайлович; Олефиренко, Олег Михайлович; Olefirenko, Oleh MykhailovychПрискорення розбудови нової енергетичної інфраструктури в країнах ЄС на базі відновлюваних джерел енергії є необхідною умовою цільового скорочення викидів парникових газів та збільшення обсягу виробництва енергії з відновлюваних джерел. В роботі проведено системний аналіз огляд актуальних питань розвитку сфери відновлюваної енергетики та енергетичних інновацій у межах європейської енергетичної політики. Запропоновано методичний інструментарій дослідження взаємозв'язків розвитку відновлюваної енергетики та енергетичних інновацій на рівні національної економіки, побудований на основі регресійної моделі перемикання Маркова. Це дозволило пояснити детермінованість варіації виробництва електроенергії в ЄС27 за рахунок предикторів чистої генерації електроенергії з окремих видів відновлюваних ресурсів за 2017-2020 роки.Item Науково-методологічні засади обґрунтування критеріїв якості маркетингових каналів комунікації стейкхолдерів при формуванні зелених конкурентних переваг суб’єктів економічної діяльності(Український інститут інтелектуальної власності, 2022) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Колосок, Світлана Іванівна; Колосок, Светлана Ивановна; Kolosok, Svitlana Ivanivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia AnatoliivnaУ статті обґрунтовано актуальність та доцільність використання омніканальних стратегій для просування зелених товарів та послуг. Результати досліджень підтвердили актуальність впровадження омніканальних стратегій при просування зелених товарів та послуг, розроблено основні складові алгоритму оцінювання ефективності відповідних стратегій, запропоновано відповідні критерії для проведення аналізу. У статті обґрунтовано роль критеріїв якості маркетингових каналів комунікації під час формування зелених конкурентних переваг, що дозволило виокремити їх релевантні характеристики (швидкість завантаження сторінок, показник відмов, проведення іміджевих та ремаркетингових заходів). Це створює наукове підґрунтя для підвищення достовірності й точності відбору маркетингових каналів комунікації, патернів зростання їх ефективності під час формування зелених конкурентних переваг.Item Інструментарій оцінювання впливу інтеграції стейкхолдерів у систему управління підприємствами на рівень їх екологічно відповідального розвитку(Український інститут інтелектуальної власності, 2022) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Колосок, Світлана Іванівна; Колосок, Светлана Ивановна; Kolosok, Svitlana Ivanivna; Зябіна, Євгенія Анатоліївна; Зябина, Евгения Анатольевна; Ziabina, Yevheniia AnatoliivnaУ статті обґрунтовано, що формування екологічно відповідальної поведінки суб’єктів господарювання потребує оцінювання ефективності комунікативних каналів взаємодії стейкхолдерів. Обґрунтовано необхідність врахування складності та комплементарності комунікаційних зв’язків стейкхолдерів, врегулювання попарних взаємовідносин між ними, а також охоплення всіх груп стейкхолдерів та їх інтересів. У роботі запропоновано інструментарій визначення впливу інтеграції стейкхолдерів, зокрема, персоналізація комунікацій, обізнаність менеджменту, досвід співпраці, консультування, урегулювання конфліктів, на інтегральний рівень зелених конкурентних переваг. Розроблений підхід базується на рефлективно-формативній моделі оцінювання з використанням інструментарію структурного моделювання PLS-SEM. Це дозволило формалізувати систему якісних характеристик відбору релевантних маркетингових каналів комунікації та взаємодії зі стейкхолдерами екологічно відповідальних підприємств.Item Маркетингові стратегії забезпечення сталого конкурентоспроможного розвитку підприємств(Харівський національний університет імені В. Н. Каразіна, 2021) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Хоменко, Лілія Миколаївна; Хоменко, Лилия Николаевна; Khomenko, Liliia Mykolaivna; Калітай, Г.К.Стаття присвячена перевагам зеленої конкурентоспроможності для компаній. Зелений конкурентоспроможний розвиток вважається необхідною умовою забезпечення високого рівня сталого соціально-економічного розвитку. Авторами проведено наукове дослідження ключових детермінант зеленої конкурентоспроможності відповідно до маркетингового, технологічного, інноваційного, комунікативного, стейкхолдерського, якісного, рівневого, фіскального та етичного підходів. Основною метою дослідження є проаналізувати передумови підвищення зеленої конкурентоспроможності підприємств та вплив використання інструментів маркетингу (забезпечення належної якості (екологічності) зелених товарів і послуг, диференціація цінової політики, створення зеленої комерційної мережі та платформи, просування еко-товарів та зеленої діяльності, взаємодія зі споживачами) за описовими змінними компанії (сегмент ринку (обсяги продажів), зелений імідж, ефективність діяльності компаній, конкурентоспроможність продукції). Об'єктом дослідження є підприємства харчової промисловості, сільського господарства, машинобудування та виробники будівельних матеріалів. У кількісному дослідженні використовувалася вибірка з 110 компаній, для тестування кожного виміру конкурентної переваги проти встановлених інструментів зеленого маркетингу та описових змінних компанії за допомогою методу логістичної регресії. Отримані результати показали рівень маркетингових інструментів інтеграційного комплексу для підтримки зелених конкурентних переваг. Найвищий рівень інтеграції у харчовій промисловості, найнижчий – у виробників будівельних матеріалів. Така система повинна включати п’ять груп маркетингових інструментів. Проведена оцінка дає можливість запропонувати систему маркетингових інструментів для формування та посилення зелених конкурентних переваг компанії.Item Marketing and management strategies for enhancing green competitiveness(Varazdin Development and Entrepreneurship Agency and University North, 2020) Khanlarov, E.; Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Люльов, Олексій Валентинович; Люлев, Алексей Валентинович; Liulov, Oleksii ValentynovychThe article deals with green competitiveness advantages for companies. The green competitive development is considered to be an essential condition to provide a high level of sustainable social and economic development. The authors systematized scientific investigation of the key determinants of the green competitiveness according to the marketing, technological, innovative, communicative, stakeholders, qualitative, level, fiscal and ethic approaches. The primary purpose of the study is to analyse the preconditions for promotion the green competitiveness of enterprises and analyse the influence of the using marketing tools (ensuring the proper quality (environmental) of green goods and services, differentiation of pricing policy, creation of green commercial networks and platforms, promotion of eco-goods and green activity, interaction with the consumers) on a company’s descriptive variables (market segment (sales volumes), green image, efficiency of companies activity, products competitiveness). The object of study is the companies from the food industry, agriculture, machinery-producing industry and production of building materials. The quantitative study employed a sample of 110 companies, for testing each competitive advantage dimension against the established green marketing tools and company descriptive variables using the method of logistic regressions. The obtained results showed the level of integration mix marketing tools for supporting the green competitive advantages. The highest level of integration is in the food industry, the lowest level – in the production of building materials. Provided evaluation gives the opportunity to suggest the system of marketing instruments for forming and strengthening the company’s green competitive advantages.Item Digital marketing for green goods promotion: modern trends in entrepreneurship(Publishing House Alexander Dubček University in Trenčín, 2019) Чигрин, Олена Юріївна; Чигрин, Елена Юрьевна; Chygryn, Olena Yuriivna; Пімоненко, Тетяна Володимирівна; Пимоненко, Татьяна Владимировна; Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna; Білан, Юрій Валентинович; Билан, Юрий Валентинович; Bilan, Yurii Valentynovych; Старченко, Людмила Володимирівна; Старченко, Людмила Владимировна; Starchenko, Liudmyla VolodymyrivnaIn the article mainstreamed the necessity of implementation the digital marketing technologies for green product and services promotion. The main purpose is to analyze the modern tendencies in the entrepreneurship with the connection of the green consumerism and systemize the approaches to spreading digital technologies in the marketing strategies. The authors emphasize the existence of appropriate benefits for green entrepreneurship development with the connection of global tendencies of consumer’s preferences in the wishing to buy green products and goods. At the same time the widening spheres of sustainable entrepreneurship establish opportunities for creation and implementation modern marketing strategies. The assessment of implementation the digital marketing technologies for green product and services promotion have to hold to main aspects which give the opportunity to estimate the general digital and social media usage behavioral models by green consumers. The authors proposed the procedure of the investigation green marketing digitalization with the systematizing types of digital media. In the paper defined the future areas for research linking between educational level of the green consumers and Internet using. For investigation the social media usage behavior pattern of green consumers the authors proved that it is appropriate to analyze such social media outlets - Facebook, Twitter, YouTube, Google+, Pinterest, Flickr, and Instagram. Also, the article proposes managerial decision and digital marketing strategies involvement green consumers on Internet.